در نشست امروز عنوان شد؛
به گزارش تابناک سمنان: مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان گفت: در سال ۹۸ و با هدف ارتقای اشتغال‌زایی و گردشگری، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تاسیسات گردشگری در استان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۳۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 15 March 2020

Image result for آثار گردشگری سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی سمنان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی میراث فرهنگی سمنان از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تأسیسات گردشگری در سطح استان طی سال جاری خبر داد و ابراز کرد: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از متقاضیان بخش خصوصی در سال ۹۸ پرداخت شده است.

وی با اشاره به ادامه روند اعطای تسهیلات و رونق گردشگری ابراز کرد: اعتبار این تسهیلات از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری و هدف آن نیز رونق گردشگری و ارتقای اشتغال از این روش است.

مهدی جمال همچنین گفت: بهره بردارانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند به احداث، توسعه و تجهیز سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی پرداخته‌اند.

جمال با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری استان سمنان ابراز کرد: با پرداخت تسهیلات بخشی از مشکلات متقاضیان استان برطرف و برای ۲۳ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین از ثبت پنج اثر ناملموس سرخه در فهرست آثار ملی کشور نیز خبر داد و افزود: این آثار در جلسه کمیته ثبت ملی آثار ناملموس کشور با تأیید و تصویب اعضای شورای عالی ثبت در فهرست میراث ملی شماره ثبت دریافت کردند.

وی در پایان درباره این آثار توضیح داد: آئین دسته عزاداری عرب شهر سرخه، مراسم سینه زنی حیدر حیدر شهر سرخه، مهارت پخت نان‌های سیریشین و یوزین روستای ایج، آئین سنتی قاتل آو شهر سرخه، مهارت سنتی پخت غذای کله آش روستای بیابانک جزو این آثار هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار