یک پزشک طب سنتی در کنار رعایت نکات بهداشتی راهکار‌های مهمی را برای مبارزه با کرونا بیان کرد.
کد خبر: ۸۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دکتر سبحان خدادادی پزشک طب سنتی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی و شست و شوی مداوم دست‌ها یکی از موارد مهم برای پیشگیری از کرونا است، گفت: از دیدگاه طب سنتی ایرانی رعایت کردن برخی موارد از جمله سوپ شلغم، هویچ با سبزیجات تند پخته شده داخل عرق نعناع، جوشانده نعناع، شوید، زنیان که بعداز جوشاندن این ترکیب با عسل شیرین شود، دود کردن اسفند هر ۸ ساعت، بادکش کتف یک روز درمیان ۷ تا ۱۴ مرحله در پیشگیری و درمان ویروس کرونا موثر است.

او بوییدن گل مریم یا گل نرگس و پرهیز از خوراک سردی‌ها خیلی جدی بویژه در شب را هم موثر اعلام کرد و افزود: مصرف سوپ گندم پخته شده با عرق یونجه و سبزیجات تند هفته‌ای ۳ وعده، انجام حجامت عام برای افرادی که ۶ ماه از آخرین حجامت آن‌ها میگذرد، از دیگر راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا است.

این پزشک طب سنتی تقویت سیستم ایمنی بدن را امری ضروری دانست و گفت: مصرف مداوم سیر، دارچین، زنجبیل، زرد چوبه، فلفل قرمز، نعنا، پونه، آویشن، فلفل سیاه، ادویه کاری در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

دکتر خدادادی، سشوار و اتو و بخارشو بهترین و مقرون به صرفه‌ترین وسایل برای مقابله با ویروس کرونا معرفی کرد و افزود: افراد می‌توانند دستگیره ها، کلید، پریز، شیرالات و سطوح را با هوای داغ و سرعت پایین سشوار ضدعفونی کنند.

او گفت: ملافه، حوله، رو بالشتی، رو تختی و الیاف نخی با اتو کشیدن باکتری زدایی و ویروس کشی می‌شوند و حتی میتوانید ماسک‌های پارچه‌ای را با شستن و اتو کشیدین دوباره مصرف کنید.

این پزشک طب سنتی افزود: افرادی که به دستکش‌های پلاستیکی حساسیت دارند، میتوانند دستکش پارچه‌ای دستشان کنند و روی آن دستکش پلاستیکی بپوشند.

دکتر خدادادی گفت: دستکش‌های پارچه‌ای پس از هر دفعه استفاده باید با اتو ضدعفونی شود.

او افزود: همه سطوح، در و دیوار، روی مبل و کاناپه و حتی روی فرش و مکان‌هایی که احتمال دارد با وایتکس یا الکل زدن رنگشان تغییر کند، بخار شوی کنید و حتی می‌توان به وسیله بخار شوی کف خانه، سرامیک، سنگ و سطوح فلزی را هم ضدعفونی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار