بوته کاری صد هکتاری در راستای بیابان زدایی و مقابله با ریز گردهای نمکی دریاچه ارومیه درحوزه دریاچه ارومیه درشهرستان بناب آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 11 March 2020
بوته کاری صد هکتاری در راستای بیابان زدایی و مقابله با ریز گردهای نمکی دریاچه ارومیه درحوزه دریاچه ارومیه درشهرستان بناب آغاز شد.
 

به گزارش تابناک تبریز، روز پنجم هفته منابع طبیعی که " منابع طبیعی، نهضت سبز، احیاء و توسعه جنگل ها و مراتع و مقابله با بیابانزایی نامگذاری شده با حضور رحیم مهردادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی، رفیعی فرماندار شهرستان بناب، صبوری رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بناب بوته کاری 100هکتاری بناب آغاز شد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: بحث کنترل گردوغبار نمکی حاشیه دریاچه ارومیه جزء وظایف اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور می باشد.

رحیم مهردادی با بیان اینکه زمان شروع این طرح از سال 93 بوده و تابحال توانسته ایم 3715 هکتار کاشت و نزدیک به 21000 هکتار قرق در راستای تثبیت خاک داشته باشیم ادامه داد: بوته های کاشته شده کاملا بومی و از نوع قره داغ می باشد که تا به حال در منطقه بناب 750 هکتار از این گونه کاشته شده، که مقاوم به شوری و بی آبی است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانافزود: امروز نیز 100 هکتار با حضور فرماندار کاشت اولیه شروع و ادامه خواهد داشت.

طبق این گزارش، با حضور مسئولان و فعالان زیست محیطی و با همکاری دهیاری ها و اهالی طبیعت دوست منطقه 4000 اصله نهال جهت مقابله با ریز گردهای نمکی دریاچه ارومیه غرس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :