به گزارش تابناک سمنان: در این چند روزه خودروهای سواری پلاک 16 ، چشم های شهروندان سمنانی را به خود جلب کرده است هرچند که ممکن است قصد این مسافران قمی از اسکان در سمنان و شهمیرزاد دور کردن خود از خطر ابتلا به کرونا و البته آن هم از مرکز شیوع آن در ایران(قم) باشد اما با این کار به همان اندازه شهروندان سمنانی را به این ویروس خطرناک نزدیک کرده اند که این کار نه شرعی است و نه اخلاقی.
کد خبر: ۸۲۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 07 March 2020

لزوم ممنوعیت و کنترل ورود مسافران قمی در سمنان

آیا عامل شدید بیماری کرونا در سمنان خودرو های پلاک 16 می باشند؟

سمنان استانی است که با استان های پر خطر مثل قم ،تهران و مازندران هم مرز است. از طرفی قرنطینه‌ این سه استان به شکل جدی مطرح شده است،کنترل ورودی و خروجی های منتهی به استان های فوق، یکی از عوامل کنترل این ویروس منحوس می باشد.

بدیهی است برای تنها استانی که با سه مرکز پرخطر در ارتباطِ تنگاتنگ قرار دارد می بایست تمهیدات تشدید کنترل ورود و خروج در نظر گرفته شود در غیر این صورت اما ممکن است پیشنهادی هایی که در حال حاضر بعنوان راهکار قابلیت اجرایی داشته باشند حتی در ساعاتی دیگر نیز اثربخشی خود را از دست بدهند.

در حالیکه بارها و در این چند روزه از طرف دکتر نوید دانایی به لزوم ممنوعیت خروج شهروندان از خانه تاکید شده است اما به همین اندازه از ممنوعیت ورود و اسکان مسافران قمی در سمنان خبری منعکس نشده است.

در این چند روزه خودروهای سواری پلاک 16 ، چشم های شهروندان سمنانی را به خود جلب کرده است. خبر ها حاکی از آن است که گروهی از مسافران قمی با اسکان در سمنان و البته منطقه خوش آب و هوا و توریستی شهمیرزاد، خود را از مرکز شیوع کرونا در ایران(قم) دور کرده اند اما به همان اندازه شهروندان سمنانی را به این ویروس خطرناک نزدیک کرده اند.

مشاهدات خبرنگار تابناک سمنان از عبور و مرور خودرو های سمند،ال 90 با پلاک قم در سطح شهر سمنان خبر می دهد. وقتی عوامل شیوع این ویروس تا این اندازه به ما نزدیک شده باشند شاید بی علت نباشد که با توجه به جمعیت کم سمنان،اما آمار مبتلایان به این ویروس حتی بیشتر از ماینگین کشوری هم بیشتر باشد

اگر قرنطینه‌ قم را اجرا نکردید ولی سمنان را دروازه مسافران قمی نکنید!

این در حالی است که مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت و نایب رییس کنونی مجلس اعلام کرده بود که مسئولین کرونا را شوخی گرفته اند و باید بسیار جدی‌تر با آن برخورد می کردند. او از لزوم برقراری جدی قرنطینه سخن گفته و ضمن انتقاد از عدم قرنطینه‌ قم، به وزارت بهداشت توصیه می‌کند که با دستوری، قاطع و نظامی با این ویروس برخورد شود و اگر هم به برنامه‌ و گوشزدهای وزارتخانه عمل نمی‌شود اما برای اتمام حجت بایداین مسائل را اعلام کند.

از سوی دیگر این نماینده‌ مجلس با توجه به برخی انتقادات از انجام تست کرونای تعدادی از نمایندگان، درحالیکه بسیاری از مردم عادی چنین امکانی ندارند، می‌گوید که این حرف علمی نیست و در این مورد توضیحاتی ارائه می‌دهد.

پزشکیان درباره‌ قرنطینه‌ قم گفت: من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند.؛ اگر هم قبول نمی‌کردند الان که این مشکلات پیش آمده می‌گفتم ما تکلیف‌مان این بود که به شما بگوییم، شما قبول نکردید و حالا تاوانش را هم بدهید. چون بالاخره این بیماری شوخی‌بردار نیست که ما اینگونه با آن برخورد می‌کنیم. مدام می‌گوییم که نترسید و ما می‌جنگیم! بنظر من باید کسی که گرفتار است قرنطینه شود، با کسانی که در ارتباط بوده قرنطینه شوند، تا دیگران را آلوده نکند.

فرماندار سمنان ورود پیدا کند

با توجه به این موارد جا دارد فرماندار بومی و زحمت کش سمنان سید عباس دانائی  نسبت به این مهم ورود پیدا کند و طرح ممنوعیت ورود مسافران بخصوص شهرهای پر خطر را به معنی واقعی اجرائی نماید.

از طرفی دکتر نوید دانایی، رئیس پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز با شناسایی مسافران قمی مستقر در سمنان و شهمیرزاد حداقل نسبت به قرنطینه خانگی و همچنین قرنطینه در محل اسکان آنان اقدام نماید تا بتواندسرعت شیوع این بیماری را حداقل کنترل نماید.

 درخواست از ارگان های امنیتی:

درخواست مردم سمنان از ارگان های امنیتی ،ورود به این حوزه می باشد چرا که این ویروس منحوس توانسته است جان، مال و امنیت روانی جامعه را با خطرات جدی مواجه کند.شناسایی مسافران  بالاخص مسافران شهرهای پرخطر،افرادی که در این مدت با این مسافران در ارتباط بوده اند و  معرفی همه افراد شناسایی شده به مراکز بهداشتی جهت قرنطینه و درمان احتمالی حداقل خواسته های به حق شهروندان سمنانی از فرزندان قیور خود در حوزه امنیتی می باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خوب کردند .مردم از این دولت حاکمیت چیزی بر نیم اید خودتان دست بکار بشوید .لطفا .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار