ارتش سوریه پس از پایان عملیات پاکسازی و تثبیت مواضع خود در شهر سراقب، به پیشروی به سوی محور غربی این شهر ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 04 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: شبکه العالم گزارش داد: با وجود حمایت مستقیم و علنی ارتش ترکیه از عناصر مسلح در استان ادلب، نیرو‌های ارتش سوریه به پیشروی در محور‌های مختلف این استان ادامه می‌دهند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم، گفت: آتش ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف در استان ادلب آرام نمی‌گیرد. نیرو‌های ارتش سوریه پس از پایان عملیات پاکسازی و تثبیت مواضع خود در شهر سراقب، به پیشروی به سوی محور غربی این شهر ادامه دادند و کنترل روستا‌های جوباس، دادیخ، کفربطیخ و مجارز را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های مسلح در دست گرفتند. گروه‌های مسلح از حمایت مستقیم و علنی نیرو‌های نظام ترکیه برخوردارند.

در ادامه این گزارش آمده است: در محور جبل الزاویه هم ارتش سوریه کنترل حزارین و الدار الکبیره را در دست گرفت و حمله اخیر گروه‌های مسلح را ناکام گذاشت. ارتش سوریه برای پیشروی در روستا‌های شمال این محور آماده می‌شود. هر چند مراکز دیده‌بانی ارتش ترکیه، تحرکات ارتش سوریه را زیر نظر دارد و آن را هدف قرار می‌دهد.

یکی از نظامیان ارتش سوریه گفت: ”ارتش ترکیه با توپخانه و موشک‌انداز مواضع ارتش سوریه را برای حمایت از گروه‌های تروریستی، هدف قرار داد. ارتش ترکیه همچنین از پهپاد برای حمله به مواضع ارتش سوریه استفاده می‌کند. یگان‌های ارتش سوریه توانستند با این وجود ابتکار عمل را در دست بگیرند و با پس گرفتن روستای حزارین پاتک خود را آغاز کنند. عملیات پاکسازی الدار الکبیره ادامه دارد.“

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: ارتش سوریه در چند محور برای پیشروی در استان ادلب تلاش می‌کند تا گروه‌های مسلح را در جبل الزاویه در محاصره قرار دهد و بتواند کنترل کامل جاده ام ۴ را که از جسر الشغور و اریحا عبور می‌کند، در دست بگیرد. شرایط پیش از پس گرفتن سراقب، مانند شرایط پس از آن نخواهد بود. ارتش سوریه، روستا‌های بیشتری را در غرب شهر سراقب آزاد می‌کند تا امنیت را در جاده ام ۴ بین سراقب به لاذقیه تامین کند.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از چند هفته پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز کرده و با پیشروی‌های خیره‌کننده تاکنون بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده است. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار