معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: ۳۰ هزار نفر از ابتدای فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان خوزستان تا امروز دانش آموخته شدند.
کد خبر: ۸۲۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 29 February 2020

محسن محمد زاده در حاشیه آیین دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در ربع قرن فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی دانش آموخته شدند و عموماً در محیط‌های شغلی خود مشغول به فعالیت هستند و امروز هم شاهد دانش‌آموختگی جمع ۳۰ هزار نفری از ابتدای فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان خوزستان تا امروز بودیم.

محمدزاده افزود: یکی از برنامه‌هایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال های اخیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد و به اجرا گذاشت، ارتقاء کیفی دانشگاه به لحاظ تمام شاخص‌های مربوط به دانشگاه است. شاخص های مربوط به مدرسین، کیفیت ورودی دانشجویان، کیفیت فعالیت مراکز آموزشی، کیفیت مدیریت مراکز آموزشی، کیفیت برنامه‌های آموزشی، دقت در نظارت و سنجش مراکز آموزشی و به خصوص در سالهای اخیر آزمون های پایان نیمسال دانشجویان به صورت هماهنگ و متمرکز در سراسر کشور انجام شد که همه این موارد نشان از ارتقای کیفی مراکز آموزش علمی-کاربردی و به خصوص دانش‌آموختگان دارد.

وی با بیان این که ارتقای کیفی دانشگاه خود را به گونه ای نشان داد که خانواده‌ها خوشبختانه از این دانشگاه استقبال بیشتری داشتند، افزود: از سال ۹۸ در مقایسه با سال‌های قبل به خصوص ۹۶ و ۹۷ شاهد هستیم که دانشگاه ها سیر نزولی از تعداد پذیرش دانشجویان دارند اما دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل نوع آموزش مهارتی که دارد مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و بر خلاف دیگر دانشگاه‌ها به جای کاهش پذیرش دانشجو با افزایش ۲۴ درصدی در مهرماه رو به رو بود.

محمدزاده ادامه داد: علاوه بر آن به دلیل استقبال متقاضیان از دانشگاه جامع علمی کاربردی، تنها دانشگاهی هستیم که دو بار تکمیل ظرفیت داشتیم، بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در بهمن ماه پذیرش کردیم که این نشان از جایگاه دانشگاه جامع در بین خانواده‌ها و متقاضیان دارد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اذعان کرد: بیش از ۷۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در واحدهای مرتبط با تحصیل خود شاغل هستند و این باعث شده که خانواده‌ها استقبال بیشتری کنند و مطمئن هستیم که تأثیر بسیار زیادی در اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور و در تولید اثر بسیاری زیادی خواهد داشت.

این مقام نظارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه با بیان این که دانشگاه جامع ۲۲ مرکز در خوزستان دارد، افزود: فعالیت این مراکز در سال جاری را که با سال ۹۷ مقایسه می‌کنیم تعداد مراکز ارزیابی شده که ارتقای سطح پیدا کردند قابل ملاحظه است، هرچند که این ارتقا در سال بعد بهتر خواهد شد.

محمدزاده با بیان این که مراکز آموزش علمی کاربردی فعال در استان خوزستان، جزو مراکز بسیار خوب دانشگاه جامع هستند، به توقف فعالیت مراکز آموزش علمی کاربردی دولتی اشاره کرد و گفت: با توقف صورت گرفته اما کاهش دانشجو نداشتیم چرا که همین افزایش پذیرش دانشجو در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ نشان می‌دهد از تعداد متقاضیان این دانشگاه کم نشده، هرچند که بر اساس مصوبه شورای عالی اداری تعدادی از مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی ملزم به توقف شدند و دانشگاه دیگر پذیرش نداشت اما هم چنان رشته ها به مراکز معین واگذار شده و تقریباً دانشجویان را پذیرش می‌کردند و با مشکل عمده‌ مواجه نیستیم به جز تعداد اندکی که دانشگاه درصدد است رشته هایی که پر تقاضا هستند در مراکز دیگر راه اندازی و اجرا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار