آخرین خبرها از عملیات مبارزه با تروریسم نیروهای سوری؛
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد نیرو‌های سوری کنترل کامل بخش‌های جنوبی ادلب را در دست گرفتند.
کد خبر: ۸۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ 27 February 2020

کنترل دولت سوریه بر جنوب ادلب

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد نیرو‌های دولتی سوریه موفق شدند کنترل کامل جنوب استان ادلب را در دست بگیرند.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، نیرو‌های دولتی این کشور موفق شدند نزدیک به ۶۰ شهرک و روستا را در منطقه جنوبی ادلب و استان حماه که در مجاورت آن قرار دارد، آزاد کنند.

منابع نظامی روسیه نیز اعلام کردند نیرو‌های ارتش سوریه و متحدانش توانستند حملات مکرر گروه‌های مسلح به شهر سراقب را ناکام بگذارند. یک منبع نظامی روسی در مصاحبه با اسپوتنیک افزود: شهر سراقب به طور کامل در کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

پیش از این برخی گروه‌های معارض اعلام کرده بودند که شهر سراقب از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج شده‌ است که اندکی بعد از خبر قویاً تکذیب شد.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده است استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار