رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه گفت: نتایج آزمایش تمام نمونه‌های مشکوک به کرونا در این شهرستان منفی اعلام شده است.
کد خبر: ۸۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حشمت کریمی ، اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی و پدافند استان و به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، با حکم قضایی دادستان شهرستان پاوه مبنی بر پلمب قلیان‌سراها، تعداد 6 مرکز عرضه قلیان در شهرستان پلمب شد.

وی با بیان تداوم این روند تا پلمب تمام قلیان‌سراهای شهرستان، گفت: مواردی که از ابتلا یافت شده است، متاسفانه اکثر این افراد، مسافرانی بوده‌اند که از شهر آلوده به ویروس کرونا به شهرهای دیگر رفته‌اند با توجه به اینکه در استان‌های مجاور مورد مثبت داشته‌ایم از عموم شهروندان خواهشمندم به شهرهای دیگر سفر نکنند تعطیلی مدارس به این خاطر است که دانش‌آموزان در خانه بمانند از رفت و آمد‌ها و مهمانی‌های غیرضروری خوداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان پاوه با انتقاد از پخش مطالب غیرعلمی و غیرمستند در فضای مجازی، گفت: سخنان غیرمستند در مورد بیماری کرونا کمکی به مردم نمی‌کند متأسفانه برخی از افراد و شبکه‌های مجازی براساس شنیده‌ها و شایعات، متاسفانه آمارهای نادرستی را اعلام می‌کنند و موجب تشویش مردم شده و اقدامات بهداشتی را که نیاز به آرامش دارد مختل کرده و موجب رفتارهای غیرمنطقی می‌شوند.

وی افزود: چرخه تشخیص کرونا روشن و مشخص است طبیعی است هر فردی که در بیمارستان فوت می‌کند مبتلای به کرونا نیست و بر خلاف تبلیغات نادرست، اینگونه نیست که به محض ابتلا به کرونا بیمار نقش بر زمین شود و وضعیت بحرانی پیدا کند،گاهی حتی نیازی به مراجعه به پزشک هم نیست.

کریمی گفت: از روز سه‌شنبه هفته جاری با قرار گرفتن کیت‌های مربوطه در استان آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک را برای تمام مردم ضرورتی ندارد، گفت: عمر مفید ماسک‌های یک لایه حدود 2 تا 3 ساعت است و عمر مفید ماسک‌های فیلتردار N95 بین 8 تا 12 ساعت است.

وی از مردم خواست، دستکش‌ها و ماسک‌های خود را که استفاده می‌کنند در کوچه و خیابان رها نکنند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان پاوه گفت: در روزهایی که شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده، رعایت نظافت شخصی و جمعی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است که لازم است به‌طور جد این موضوع رعایت شود.

کریمی با بیان اینکه خوشبختانه نتایج آزمایش تمام نمونه‌های مشکوک به کرونا در پاوه منفی اعلام شده است، افزود: در خصوص موارد مثبت بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون یک مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مشخص شده و فرد بهبود یافته و ترخیص شده است، بدیهی است در صورت قطعیت موارد دیگر از طریق مجاری رسمی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار