رئیس بیمارستان گلستان با بیان اینکه این بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۰ درصد از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های استان به منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است.
کد خبر: ۸۲۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 27 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس ،پروفسور سیاوش وزیری درخصوص آخرین اخبار کرونا ویروس در استان، اظهار داشت: مسؤول اطلاع‌رسانی در مورد ویرس کرونا در استان کرمانشاه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (ابراهیم شکیبا) است چون اطلاعات را به‌طور دقیق و مستند از آزمایشگاه دریافت می‌کند و تنها مرجع اخبار در استان است.

وی افزود: الان 31 کشور درگیر این یروس هستند که مناطق و وسعت درگیری آن بیشتر از این هم می‌شود، مردم باید شرایط خود را حفاظت و مدیریت کنند، هیجان، اضطراب و ترس نباید وجود داشته باشد.

آغاز به کار آزمایشگاه مرجع تشخیص کرونا در کرمانشاه

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 50 نفر در استان آزمایش تشخیص کرونا انجام داده‌اند، گفت: نتیجه جواب برخی منفی بوده که تا روز گذشته آزمایش تنها یک نفر مثبت بوده که بهبود هم یافته است.

وی با بیان اینکه کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل داده شده است، گفت: از امروز که برنامه تجهیز دستگاه‌ها در استان انجام می‌شود و دیگر تست‌های تشخیص کرونا در کرمانشاه انجام می‌شود.

به گفته وزیری، تست تشخیص کرونا رایگان است و در مراکز درمانی با تشخیص پزشک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان معین گلستان بستری نمی‌شوند، 10 درصد از تخت‌های بیمارستان استان برای بیماران مشکوک به کرونا در امر قرنطیه و ایزوله اختصاص داده شده که در صورت ضرورت برای انجام تکمیل اقدامات تشخیصی به بیمارستان گلستان ارجاع داده می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تجهیزات بیمارستان گلستان را به روز دانست و گفت: تعدادی تخت در بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه برای این بیماران در نظر گرفته شده، اگر تعداد بیماران زیاد شود از این مرکز درمانی نیز استفاده می‌شود، فعلا تعداد زیاد نیست همان بیمارستان گلستان کفایت می‌کند.

برای درمان کرونا از یک مجموعه درمانی چهار دارویی استفاده می‌کنیم

وی در خصوص درمان فعلی این دسته از بیماران در استان، گفت: در بیماران شدید از یک مجموعه درمانی چهار دارویی که مصوب برنامه کشوری است استفاده می‌شود، داروهای زیادی در حال کارآزمایی درمانی است که امیدواریم در آینده واکسن آن ساخته شود.

استفاده از غذا با طبع گرم برای مقابله با کرونا پشتوانه علمی ندارد

وزیری در ادامه در رابطه با شایعات تغذیه‌ای در درمان کرونا ویروس از جمله خوردن غذا با طبع گرم، افزود: زنجبیل، سیر، پیاز، زعفران، خرما، داروهای آنتی‌اکسیدان، روغن ماهی، روغن کنجد، ویتامین c و... مردم استفاده بکنند، اما اگر استفاده آن‌ها با هدف مقابله با کرونا است باید بگوئیم تاثیری بر روی علامت، شیوع، مرگ و میر بیماری کرونا ویروس ندارد و فاقد پشتوانه علمی است.

وی با بیان اینکه در برخورد با کرونا ویروس باید عاقلانه تصمیمات علمی و تخصصی داشته باشیم، گفت: حضور در ازدحام و تراکم جمعیت خطرناک است.

وزیری اضافه کرد: تجمعات در سطح جامعه را به دو صورت می‌توان تعریف کرد یک دسته قابل کنترل است همچون مراسم عروسی و ترحیم که می‌توان حذف کرد؛ برخی از اجتماعات ناگریز هستیم در آن حضور داشته باشیم هم‌مانند کلینیک‌های پزشکی که بیماران سرپایی مراجعه می‌کنند در این اجتماعات حتما دست ندهید، روبوسی نکنید، فاصله 1.5 تا 2 متر را رعایت کنیم، چون کرونا نیز شبیه آنفولانزا شدید است در تراکم جمعیت به سهوت منتقل می‌شود.

باران روی «کرونا» تاثیری ندارد

وی مادران باردار را هم جزء گروه‌های پرخطر دانست و گفت: گروه‌های پرخطر کسانی هستند یک بیماری مزمن ریوی دارند، پیوند عضو انجام داده‌اند، نارسایی کلیوی، بیماری‌های قلبی، آسم، دیابت و... دارند این افراد خیلی در معرض خطر هستند تلاش کنند این روزها کمترین ارتباطات را داشته و حفظ فاصله ایمن را رعایت کنند.

وزیری درپایان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان و پاک کردن شهرها از وجود ویروس‌ها، گفت: بارندگی روی کرونا ویروس تاثیری ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار