ادعای نماینده قم مبنی بر کشته شدن 50نفر در قم بر اثر کرونا و پاسخ معاون وزیر در این درباره باعث به وجود آمدن شائبه‌هایی شده است.
کد خبر: ۸۲۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 25 February 2020

 ادعای نماینده قم مبنی بر کشته شدن 50نفر در قم بر اثر کرونا و پاسخ معاون وزیر در این درباره باعث به وجود آمدن شائبه‌هایی شده است.

 

جنجال آمار قربانیان کرونایی در ایران

به گزارش سلام نو، موضوع آمار فوتی های ناشی از کرونا ویروس در کشور، روز گذشته جنجالی شد؛ نماینده قم مدعی درگذشت 50 نفر در اثر کرونا در این شهر بود، اما معاون وزیر بهداشت این آمار را تکذیب کرد و گفت اگر یک چهارم این آمار هم صحت داشته باشد، استعفا می کند.

آمار کرونایی وزارت بهداشت

بر اساس تازه ترین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی یک شنبه گذشته تا دیروز و بر اساس بررسی نمونه های آزمایشگاهی ارسالی از مناطق مختلف کشور و از بیماران مشکوک ابتلا به کووید19(کروناویروس جدید) 18 مورد قطعی جدید ابتلا به این بیماری، مثبت شد. از این 18 نفر، 8 نفر از شهر قم، یک نفر در استان همدان، 3 نفر در شهر تهران، دو نفر در استان مرکزی، دو نفر در استان اصفهان و دو نفر در استان گیلان، مثبت اعلام شد. 4 نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

با این حساب تا روز گذشته، در مجموع 61 مورد قطعی ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده که 12 نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند.البته عصر دیروز نیز دکتر محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور طی بیانیه‌ای از فوت یک بیمار بالای70 ساله مبتلا به کرونا در این شهر طی یک شنبه شب گذشته خبر داده است که آزمایش های اولیه شواهدی مبنی بر ابتلای وی به کرونا را نشان می‌دهد.این اولین مورد ابتلا و فوتی کرونا در استان خراسان رضوی محسوب می شود و با این حساب یک نفر به آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور اضافه می شود.در همین حال صبح دیروز نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت برگزار شد؛ خبرگزاری خانه ملت به نقل از اسدا... عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره جزئیات این جلسه غیرعلنی نوشت: تقریبا 47 مورد در سراسر کشور مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند که متاسفانه منجر به فوت 12 نفر شده است. وی افزود: طبق اعلام وزیر بهداشت بیشتر ناقلان ویروس افرادی بودند که از پاکستان و افغانستان و چین وارد کشور شده و برخی از آن ها از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

آمار درگذشت 50 نفر در قم

در همین حال ، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس مدعی شد که روزانه ۱۰ نفر در قم بر اثر کرونا از بین می‌روند و تا یک شنبه شب گذشته حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

وی افزود: متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.نماینده قم در مجلس با بیان این که اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید، زیرا شرایط این گونه که به نمایندگان می‌گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌هاست.

همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته‌اید، در قم حاضر شوید و از آن جا فرماندهی کنید.امیرآبادی فراهانی با بیان این که در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند، افزود: آن هایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته‌اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان این که متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، ادامه داد: جواب آزمایش (کرونا)ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و باتوجه به وخامت اوضاع باید هرچه سریع تر جانشین او انتخاب شود.عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده‌اند و ‌پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آن ها انجام داده‌اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.

واکنش معاون کل وزیر بهداشت

معاون وزیر بهداشت نیز که دیروز به نشست خبری سخنگوی دولت رفته بود تا همراه ربیعی پاسخ گوی سوالات کرونایی خبرنگاران باشد در واکنش به اظهارات نماینده قم، با تکذیب خبر فوت 50 نفر بر اثر کرونا در قم، گفت: این که کسی فوت می کند ممکن است علایم آنفلوآنزا باشد و این که کرونا بوده یا خیر فقط اطلاعاتش دست ماست و طبق مصوبه شورای امنیت کشور مرجع دادن اطلاعات و آمار فقط وزارت بهداشت است.به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی افزود: اگر آمار وی تا امروز درست باشد و بلکه یک سوم این هم باشد، اسامی را هم اعلام کند، بنده بلافاصله استعفا خواهم کرد.

منتظر استعفای حریرچی هستم

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم که برخی رسانه ها اعلام کردند، روز گذشته به دلیل نامساعد بودن حالش، جلسه علنی مجلس را ترک کرده و پس از آن یکی از کارمندان مجلس با حضور در جایگاه هیئت رئیسه، اقدام به ضدعفونی کردن میز و صندلی کار وی کرد، در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به این که معاون وزیر بهداشت آمار فوت‌شدگان قم را تکذیب کرد، گفت: اسامی ۴۰ نفر از فوت‌شدگان را به معاون وزیر داده‌ام و حالا باید منتظر استعفای وی باشیم.وی همچنین در گفت وگو با ایسنا، خبر ابتلایش به کرونا را رد کرد و در پاسخ به این سوال که آیا توصیه به قرنطینه نشده‌اید؟ گفت: نخیر. چه کسی این را گفته است.این عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که چرا پس از ترک جلسه از سوی شما به ضد عفونی کردن میز و صندلی شما اقدام کردند؟ گفت: غلط کردند چنین کاری کردند. اشتباه کردند به من چه مربوط است.در پی اظهارات نماینده قم مبنی بر فوت 50 نفر در این شهر بر اثر کرونا، برخی فعالان مجازی از قوه قضاییه درخواست کرده اند که در صورت غلط بودن این آمار، با این نماینده برخورد قضایی شود.یا اگر وزارت بهداشت آمارها را مخفی کرده باید مسئولان آن ،محاکمه شوند.در عین حال زاکانی ،دیگر نماینده قم در سخنانی با اشاره به این‌که 42 نفر در قم فوت کرده اند،افزود:اما فقط ۹ مورد آن کرونا مثبت بوده است.

بهبودی چند مبتلا به کرونا

در این میان وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بهبود یافته است. همچنین یک بیمار در بیمارستان فیروزگر و یک بیمار در اراک که شرایط مطلوبی نداشته اند، از آی. سی. یو به بخش انتقال داده شده و اکنون حال عمومی بیماران خوب است.استاندار گیلان هم از مرخص شدن دو بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

ولایتی: منحنی اپیدمی کرونا به زودی نزولی می‌شود

در همین حال به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بیماری کرونا سخت تر از اپیدمی آنفلوآنزا در کشور نیست که متولیان نظام بهداشت بر آن فائق شده‌اند، گفت: به زودی منحنی اپیدمی کرونا نزولی و بیماری کنترل خواهد شد.علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به ایسنا گفته است که قرار است دو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس، پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال را اعلام کنند.ایرنا نیز دیروز خبر داد که بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم ، باهدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) متوقف و دور ضریح مطهر نرده‌های حائل قرار داده شد.

تازه ترین خبرهای ویروس کرونا در جهان

به گزارش بی بی سی، براساس آخرین اعلام چین تا روز گذشته تعداد کشته‌شدگان در این کشور به دو هزار و ۵۹۲ نفر رسیده است.در کشورهای کره‌جنوبی و ایتالیا هم آمار مبتلایان به سرعت در حال افزایش است. آمار تلفات این ویروس در کره‌جنوبی به هفت نفر رسیده و تعداد مبتلایان به بیش از ۷۶۰ نفر افزایش یافته است.تاکنون در ایتالیا دست کم سه بیمار جانشان را از دست داده اند و ابتلای دست کم ۱۵۲ نفر نیز به این بیماری تایید شده است.همچنین اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات افغانستان شناسایی شده است.خبرگزاری دولتی عراق هم از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر نجف خبر داد.

تعداد فوتی‌های کرونا در امارات به 18 تن رسید

همچنین به گزارش نورنیوز، منابع آگاه اماراتی از فوت 18 نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید 19 در امارات متحده عربی خبر می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار