نوید دانایی:
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی است گفت: کمبود ماسک در استان سمنان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 22 February 2020

Image result for نوید دانایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ماسک به اندازه کافی در استان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید آگاه باشند استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از تردد‌های غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس کرونا است.

نوید دانایی ادامه داد: ماسک مانع انتقال ویروس نمی‌شود، بلکه اقدامی برای رعایت بهداشت فردی در هنگام عطسه و سرفه است و به جز مراکز بیمارستانی، ضرورتی برای استفاده از ماسک وجود ندارد.

دانایی تصریح کرد: استفاده از ماسک در دستورالعمل‌های تعیین شده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد و مردم با افزایش تقاضا برای خرید ماسک در واقع بحرانی خودساخته ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت ماسک در روز‌های اخیر افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک است و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای کنترل قیمت با کمک تعزیرات نظارت بر داروخانه‌ها را آغاز کرده است.

دانایی اضافه کرد: در نظارت‌های به عمل آمده مشخص شد برخی از مراکز از فروش ماسک خودداری می‌کردند و یا برخی ماسک‌ها را با قیمت گران می‌فروختند که هر۲ مورد این تخلفات تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:هیچ مورد مشکوک به کرونا در استان سمنان و شهر‌های زیر مجموعه این دانشگاه گزارش نشده است، اما بر رعایت بهداشت فردی تمام اقشار جامعه تاکید می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار