ترامپ متعهد شده از ولیعهد سعودی حمایت کند و او علاقه خود به بن سلمان چاپلوس را کتمان نکرده است.
کد خبر: ۸۲۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 21 February 2020

در صورت خداحافظی ترامپ از کاخ سفید، برای بن سلمان چه اتفاقی می‌افتد؟

به گزارش تابناک سمنان: این سوال مطرح می‎شود که «راز این عشق چیست؟» از نظر بسیاری، پاسخ تقریبا واضح است؛ همانگونه که خود دونالد ترامپ نیز بار‌ها در بسیاری از سخنرانی‎هایش پاسخ آن را داده است. راز در این نهفته است که شاهزاده محمد بن سلمان هر مبلغ پولی را که ترامپ می‎خواهد، به او می‎دهد؛ چرا که این مرد عاشق پول است و این خصلت او بر هیچ کسی پوشیده نیست.

محمد بن سلمان صد‌ها میلیارد دلار پول به ترامپ داده است که بخشی از آن را به بهانه قرارداد‌ها و بخشی دیگر را نیز در تلاش برای ساکت کردن آمریکا در مقابل جنایت‎هایش پرداخته است که قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‎نگار منتقد در کنسولگری کشورش در استانبول از جنجالی‎ترین و معروف‎ترین جنایت‎های این شاهزاده است. بن سلمان تمام این پول‌های سعودی‎ها را برای حفظ بقایش در قدرت به ترامپ تقدیم کرده است.

بقای بن سلمان در قدرت تاکنون برای سعودی‎ها بسیار هزینه‎بر بوده است. امروز درباره کسری بودجه عربستان سعودی سخن گفته می‎شود. مهم‎ترین سوالی که مطرح می‎شود این است که آیا محمد بن سلمان به این فکر کرده است که وضعیتش، در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست‎جمهوری قریب‎الوقوع آمریکا، چگونه خواهد بود؟

سوال دیگر، این‎که اگر برنی سندرز، نامزد احتمالی دموکرات‎ها در انتخابات ریاست‎جمهوری آمریکا پیروز شود، چه اتفاقی برای محمد بن سلمان خواهد افتاد؟

برنی سندرز اخیرا در انتقادی شدید اللحن از رهبران سعودی، آن‌ها را قاتلان و جلادان توصیف کرده و محمد بن سلمان، ولیعهد را دیکتاتور خوانده است.

او همچنین از سیاست دولت ترامپ در حمایت از ریاض و جنایت‎های آن در منطقه انتقاد کرده است.

منبع: العالم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار