وزیر بهداشت:
نمکی گفت: ما امسال توانستیم رکورد کنترل آنفلوانزا را در کشور بزنیم؛ امید است بتوانیم ویروس کرونا را هم مانند آنفلوانزا کنترل کنیم.
کد خبر: ۸۲۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 21 February 2020

نمکی

به گزارش تابناک سمنان: سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست یازدهمین مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران، گفت: حدود سه شب پیش گزارشی مبنی بر وجود دو بیمار مشکوک به کرونا ویروس در استان قم به ما گزارش شد که با حال بسیار بد به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و نتایج آزمایش‌های انجام شده روی آن‌ها نشان دهنده کوید ۱۹ یا ابتلا به کرونا ویروس مثبت را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: نظام ارائه خدمت در حوزه پیشگیری از بروز یا شیوع این اپیدمی چشمیگر است، به طوری که نمونه چنین موضوعی را در مدیریت سیل و در ابتدای سال ۹۸ شاهد بودیم و با همت و اقدامات پیشگیرانه هیچ مورد طغیان بیماری نداشتیم.

نمکی با اشاره به اینکه کنترل آنفلوآنزای h۱ N۱ نیز سخت بود، اما با آن مبارزه شد، تصریح کرد: پیش‌بینی ما از میزان آمار مرگ‌ومیر آنفلوآنزا مذکور بیش از تصور ما بوده است، اما با کنترل آن توانستیم رکورد کنترل این بیماری را در کشور بزنیم؛ امید است بتوانیم این ویروس را همانند آنفلوانزا کنترل کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه می‌توان با اقدامات پیشگیرانه این ویروس را کنترل کرد، افزود: بستن مرز‌های کشور از نخستین اقدامات کنترل وزارت بهداشت بوده است و با استقرار ۳۶ مبدا مرزی، ورود و خروج را کنترل کرده‌ایم.

او در ادامه درباره پیک آنفلوآنزای نوع B در سراسر کشور اظهار داشت: آنفولانزا نوع b در بیشتر استان های ایران مشهود است اما تاکنون ۵نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند، همچنین شایان ذکر است؛ افراد مبتلا به کرونا ویروس هیچ گونه تماس با افراد آلوده و با هیچ فرد خارجی مراوده نداشته‌اند، اما با نمونه‌برداری‌های انجام شده آن‌ها مبتلا به کرونا ویروس گزارش شدند.

نمکی با اشاره به ابتلای دو فرد به کروناویروس در استان قم، بیان داشت: هر دو فرد مبتلا با کهولت سن روبرو بوده‌اند و یکی از آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشته است. همچنین همکارانم در استان قم با دقت تمام بیماران را تحت نظر دارند و از بروز هر اتفاقی که در سطح کشور می‌افتد اطلاع رسانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار