مروری بر انتخابات مجلس در کرمانشاه/ دوره هفتم و هشتم
دوره هفتم و هشتم انتخابات در کرمانشاه با اتفاقات مختلفی همراه است. در دوره هشتم، انتخابات در دو حوزه استان به دور دوم کشیده می‌شود و در همین دوره یکی از نمایندگان استان کرمانشاه فوت کرده و انتخابات میان دوره‌ای در سنقروکلیایی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 18 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اولین روز اسفند سال 1382 هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، در این دوره 687 هزار و 981 نفر از مردم استان پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و مشارکت 50.26 درصدی را رقم می زنند و این یعنی بیش از نیمی از واجدین شرایط رای دادن پای صندوق آمده‌اند.

بر اساس آرا ریخته شده به صندوق‌ها، در حوزه انتخابیه کرمانشاه عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی و عباسعلی الهیاری حائز بیشترین آراء شده و به مجلس راه پیدا می‌کنند.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم حشمت الله جاسمی اجاق نماینده مردم این حوزه می‌شود.

از حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود نیز مصطفی محمدی بیشترین رای را کسب کرده و به مجلس راه می‌یابد.

مردم سنقر و کلیایی هم این دوره به بهمن الیاسی به عنوان نماینده خود در خانه ملت رای اعتماد می‌دهند.

مردم اسلام آباد غرب هم در این دوره با آرای خود حشمت الله فلاحت پیشه را راهی مجلس می‌کنند.

و در نهایت مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین هم حسن سلیمانی را برای دومین بار انتخاب کرده و به خانه ملت می فرستند.

دوره هشتم انتخابات مجلس:

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در 24 اسفند 1386 برگزار می‌شود با اتفاقات خاصی همراه است. در این دوره، انتخابات در دو حوزه انتخابیه استان به دور دوم کشیده می‌شود و یکی از نمایندگان استان هم در این دوره فوت کرده و انتخابات میان دوره‌ای در سنقروکلیایی برگزار می‌شود.

در این دوره انتخابات مشارکت مردم نسبت به دوره گذشته تغییر چندانی نداشته و بیش از 664 هزار کرمانشاهی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

102 کاندیدا در استان که 10 نفر آنها زن هستند برای تصاحب هشت کُرسی مجلس هشتم با هم رقابت می‌کنند.

در این دوره برای اولین بار انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه و همچنین حوزه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب به دور دوم کشیده می‌شود.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه شش کاندیدا (جهانبخش امینی، محمد کرمی راد، محمدرضا شعبانی، حاجیه فکوریان، جلال صفری و بهزاد حاتم زاده) که حائز بیشترین آرا شده اند به دور دوم انتخابات راه می یابند و در نهایت در دور دوم انتخابات که در ششم اردیبهشت ماه سال 1387 برگزار می‌شود، محمدرضا شعبانی، جهانبخش امینی و محمدکرمی راد بیشتری آرای مردم را از آن خود کرده و راهی مجلس می شوند.

مردم پاوه و اورامانات نیز در این دوره برای دومین بار به سید فتح الله حسینی رای اعتماد داده و او را به عنوان نماینده خود به خانه ملت می فرستند.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب هم باز مردم حشمت الله فلاحت پیشه را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده و راهی مجلس می‌کنند.

از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین نیز سید جواد زمانی بیشترین آرای مردم را در این دوره کسب می‌کند.

مردم سنقر و کلیایی هم در این دوره محمدحسین حیدریان را به عنوان نماینده خود راهی مجلس می‌کنند، اما متاسفانه مدتی بعد نماینده سنقر بر اثر بیماری فوت می‌کند و با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در 22 خرداد سال 1388 این «صمد فدایی» است که به عنوان نماینده مردم سنقر و جایگزین محمدحسین حیدریان راهی مجلس می‌شود.

درحوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم که در این دوره، انتخابات آن به دور دوم کشیده می‌شود فرهاد تجری و فتح الله حسینی به دور دوم راه پیدا می‌کنند که با برگزاری دور دوم انتخابات در ششم اردیبهشت 1387 در نهایت این فرهاد تجری است که بیشترین آرای مردمی را از آن خود کرده و راهی مجلس هشتم می‌شود.




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار