سرپرست شبکه بهداشت ودرمان سراوان گفت: ورود و خروج اتباع بیگانه به صورت غیر رسمی و بعضا تردد‌های هم استانی‌های ما از مبادی غیر رسمی موجب نگرانی حوزه سلامت و از معضلاتی است که باید نسبت به آن چاره اندیشی شود.
کد خبر: ۸۲۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 18 February 2020

 			 				 					ورود قاچاقی اتباع بیگانه تهدیدی برای سلامت جامعه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرپرست شبکه بهداشت ودرمان سراوان ۲۸ بهمن در نشست کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران خارجی غیر تصادفی در بیمارستان رازی سراوان خدمات تخصصی درمانی را دریافت کرده اند.

دکتر محمد قهر بیگلو با بیان اینکه این افراد عموما از اتباع دو کشور پاکستان و افغانستان بوده اند گفت: این رقم نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی ظهار داشت: اگرچه این افراد خدمات تخصصی را در بیمارستان و کلینیک رازی این شهرستان دریافت نموده اند، امّا این خدمات را نمی‌توان در قالب خدمات گردشگری سلامت تعریف کرد، چون این افراد که بصورت قانونی و غیر قانونی از طریق مرز‌های سراوان وارد این شهرستان شده اند عموما فاقد توان مالی برای پرداخت کامل هزینه‌های درمان هستند.

وی افزود: این خدمات صرفا در قالب وظائف انسانی نظام سلامت در برابر جامعه بشری ارائه می‌شود و از نظر اقتصاد سلامت برای این بیمارستان ثمر بخش نیست.

دکتر قره بیگلو با بیان اینکه این خدمات علاوه بر خدماتی است که به صورت مستمر به مصدومان حوادث جاده‌ای و قربانیان قاچاق انسان ارائه می‌شود گفت: این افراد بعضا به دلیل شدت مشکلات مالی حتی توان پرداخت تعرفه خدمات ارائه شده را ندارند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان سراوان با بیان این که همکاران ما قبل از شیوع کورونای جدید در کشور چین در پست‌های مراقبت مرزی و مرز‌های رسمی تمامی مراقبت‌های سندرومیک بیماری‌ها را اجرایی می‌کردند گفت: با آغاز این همه گیری جهانی حساسیت در خصوص مراقبت‌های صورت گرفته به شدت افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ورود و خروج اتباع بیگانه بصورت غیر رسمی و بعضا تردد‌های هم استانی‌های ما از مبادی غیر رسمی موجب نگرانی حوزه سلامت و از معضلاتی است که باید نسبت به آن چاره اندیشی شود.

به گفته دکتر قره بیگلو نظام بهداشت و درمان استان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باطراحی یک نقشه عملیاتی، نقاط پر خطر شناسایی و اقدامات و پیش بینی‌های لازم انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار