رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان اظهار کرد: افتتاح انجمن خیریه با حمایت مسئول مشارکت‌های مردمی دانشگاه راه اندازی شده و بنده قدردان مشارکت همگان هستم.
کد خبر: ۸۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 17 February 2020
انجمن خیریه مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان همدان با حضور مسئولان این مرکز، دانشگاه و استان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر منافی تصریح کرد: صندوق‌های خیریه در سطح بیمارستان‌ها و ادارات بسیار هستند، اما هر یک از ما می‌توانیم در هر امر خیری یک خیر باشیم و لذتی که در کار خیر هست شاید در هیچ کار دیگری برای فرد نمود نداشته باشد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان ادامه داد: به استناد آیات و احادیث، هر کس نیاز مؤمنی را روا کند خداوند حوائج او را مرتفع می‌کند و حتی می‌توان در این اقدام خودنمایی کرد تا همگان به امر خیر تشویق شوند.

وی با بیان اینکه نجات جان بیمار از مرگ بسیار ارزشمند است، اما احساس نجات جان بیمار قابل مقایسه با کمک به نیازمندان نیست و این لذتی وصف ناپذیر دارد، تشریح کرد: ما باید از طریق کارکنان خود نیز در این اقدام خیر مشارکت کنیم و می‌توان چهار رقم ریالی انتهای حقوق و دستمزد پرسنل را به این کار اختصاص داد.

منافی همچنین ضمن تبریک خجسته زادروز حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) اسوه‌ای والا و بزرگ است که حق این بوده این روز روز مادر نامیده شود و پدران و مادران ما باید تا حد امکان مورد احترام باشند چرا که تا مدت‌ها حسرت خدمت نکردن به آن‌ها با فرد باقی می‌ماند.

دکتر مژده شکری، مسئول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان بیمارستان در راه اندازی این مجموعه خیریه اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت متبوع باید در ۱۴ بیمارستان استان مؤسسات خیریه راه اندازی شوند که بیمارستان قلب فرشچیان در این امر از پیشگامان بوده است.

وی افزود: ۲۵ درصد زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان توسط دولت و ۷۵ درصد توسط افراد داوطلب و مشارکت مردم فراهم می‌شود که این امر در اغلب کشور‌های دنیا به همین منوال اجرا می‌شود، در این راستا نیاز مبرم به مشارکت همدلانه همگان داریم تا آموزش، توسعه و تجهیز در این برنامه‌ها عملیاتی شود.

شکری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مطلوب در نتیجه این همدلی به جامعه ارائه می‌شود، گفت: عمل خیرخواهانه علاوه بر اقناع درون، اثرات پربار و پر برکتی در زندگی افراد دارد که در عمق وجود افراد خانه می‌کند و خواهشمندیم خیرین و عموم مردم در مسیر تقویت و ارتقای مؤسسات خیریه بیمارستانی همراه و همقدم ما باشند. 

وی جلب مشارکت و متمرکز کردن کمک خیرین و همچنین رفع نیاز‌های حوزه درمان در بیمارستان‌ها را مهمترین هدف شکل‌گیری خیریه‌های بیمارستانی برشمرد و بیان کرد: مشارکت‌ها تنها در موضوعات مالی صورت نمی‌گیرد و گاهی آموزش یا اقداماتی از این دست نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: حدود ۷۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعال هستند که امید است با همکاری و ارائه رهنمود‌ها مورد حمایت در مسیر درست خود قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به شکل گیری ۲۲ حکومت در کشور ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد هیچ یک از این حکومت‌ها زندگی را بر مبنای بندگی تعریف نکردند و ارزش انقلاب ما در همین تضاد است که دقیقاً در جهت خلاف این حکومت‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در دوران حکومت ۵۷ ساله پهلوی حتی مرگ و میر مادر و نوزاد در بدو تولد آمار بالایی داشت، گفت: طی ۵۷ سال حکومت پهلوی ما ۵۰۰۰ متخصص در کشور داشتیم، اما در ۴۰ سال استقرار انقلاب حدود ۴۵ هزار متخصص در کشور تربیت شده و این تنها گوشه‌ای از نشانه‌های رشد انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان از آمادگی بنیاد فرشچیان برای مشارکت در امور خیریه این استان خبر داد و افزود: امید است مسئولان دولتی نیز در این تعامل همراهی مطلوبی و مناسبی در جهت پیشبرد اهداف خیریه داشته باشند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید بیان کرد: مادیاتی که در راه خیر صرف شوند، سراسر خیر خواهند بود و اثر آن در زندگی افراد نمایان خواهد شد.

در پایان این مراسم از خیرینی که در این مجموعه درمانی مشارکت داشتند تجلیل شد. امید اینانلو، مرضیه مختاری، سید کیانوش حسینی، پناهی، خلیلیان، مهدی مرادی، خانواده شادروان زینی، محمود حصاری، آذرپیوند، دکتر جلالوند، شمسعلی روزبه، محمد سالیان، علیرضا زکاوت پور وآن خانواده مرحوم فرشچیان خیرینی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار