یکی از مشاغلی که امروزه هر کسی به خود اجازه می‌دهد به آن ورود کند نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، صرف خوش نام بودن و متعهّد بودن و داشتن پول نباید این توهّم را در فرد ایجاد کند که می‌تواند نماینده و قانونگذار خوبی هم برای حوزه‌ی انتخابی خود باشد.
کد خبر: ۸۲۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 17 February 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ جامعه و اجتماع بشری را می‌توان یک پازل (جور چین) بزرگ در نظر گرفت. در یک پازل اگر قطعه‌ای در جای خود قرار نگیرد امکان ندارد که تصویر نهایی درستی از آن به دست آید.
اجزاء تشکیل دهنده‌ی جامعه هر کدام به تنهایی به مثابه یک قطعه از جورچین میباشند و باید در جایگاه حقیقی خود که برای آن آموزش دیده‌اند قرار گیرند تا هم کار خود را به خوبی انجام دهند و هم مانع فعّالیت صحیح دیگر واحدهای آن جامعه نشوند.

هر کسی را بهر کاری ساختند
هر فرد در طول حیات خود برای انجام کاری چه به طور تجربی و چه از نظر آکادمیک دوره‌های خاصی را طی کرده تا بتواند آن کار را به نحو احسن انجام دهد و قرار دادن افراد در جایگاه غیرصحیح به هر علّت برای خود فرد و جامعه مضرّ و بلکه خطرناک نیز می‌تواند باشد.
به عنوان مثال یک پزشک هر چقدر که وارسته و عالی مقام از نظر علمی باشد نمی‌تواند کار یک خلبان را انجام دهد و بعکس... اگر پزشکی به جای مهندس عمران وارد کار «ساخت و ساز» شود نمی‌تواند ساختمان خوب و قابل اعتمادی تحویل شهروندان خود دهد زیرا برای این کار آموزش ندیده است.
یک پزشک هر چند وارسته و خوش نام نمی‌تواند فرماندهی یک واحد نظامی را در جنگ به عهده بگیرد زیرا از فنون و تاکتیک‌های جنگی سر در نمی‌آورد و بعکس یک فرمانده‌ی عالی رتبه‌ی نظامی هم نمی‌تواند به جای یک پزشک جراح در اتاق عمل جراحی کند.
یک پزشک هر چند متخصّص و متعهّد هم که باشد نمی‌تواند به جای یک بازیکن فوتبال در یک تیم مطرح باشگاهی و یا تیم ملّی بازی کند زیرا توان فیزیکی و بدنی لازمه را ندارد و به عکس بازیکن فوتبال هم نمی‌تواند کار یک پزشک را انجام دهد.
با سواد بودن ، خوش نام بودن ، متعهّد بودن و صد البته پولدار بودن نمی‌تواند کسی را در جایگاهی غیر از تخصّص واقعی‌اش قرار دهد.
پزشکی که بیست و اندی سال از امکانات این کشور استفاده کرده و در یک رشته تخصّص کسب کرده است در صورتی‌که با علاقه و با دید درست این راه را طی کرده باشد و در کار خود نیز موفق و سرآمد باشد هیچ‌گاه شغل خود را با حرفه و کار دیگری تعویض نمی‌کند ، و در صورتی‌که پس از بیست و چند سال آموزش در کار خود ناموفق باشد امکان ندارد در کار دیگری که در آن زمینه آموزش ندیده است موفق و سربلند شود.
یکی از مشاغلی که امروزه هر کسی به خود اجازه می‌دهد به آن ورود کند نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، صرف خوش نام بودن و متعهّد بودن و داشتن پول نباید این توهّم را در فرد ایجاد کند که میتواند نماینده و قانونگذار خوبی هم برای حوزه‌ی انتخابی خود باشد.
ورود به چنین میادینی از طرف اشخاص کار نابلد مثل شخصی است که می‌خواهد راه رفتن شخص دیگری را یاد بگیرد و بعد از مدّتی راه رفتن خودش را هم فراموش می‌کند.
اگر هدف خدمت و پیشرفت جامعه است بهتر است هر کس در زمینه‌ی تخصص خود فعّالیت نماید تا "جور چین" جامعه ناجور چیده نشود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کمیسیون پزشکی مجلس همون تعطیل بشه بهتره.تمامی پزشکان.نماینده هستن داخل کمیسیون عمران مجلس هم رئیسش پزشکه بروند به مطبشان طبابت کنند. زنان و زایمان چه ربطی به مجلس دارد نمیدانم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اتفاقاً تنها صنفی است که یک دست پزشک هستند از دانشگاه از رؤسای بیمارستان ازمجلس محل قانون گذاری و وزارتخانه و دادگاه همه پزشک هستند کجای دنیا اینطوریه نتیجه‌اش میشود همینی میبینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار