مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به موضوع مالیات و دفاتر از سال آینده بر مبنای ریسک خواهد بود، تاکید کرد: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی تا امروز بیش از ۵ میلیارد رکورد اطلاعاتی در اختیار دارد.
کد خبر: ۸۲۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 16 February 2020

بهروز مهدلو همچنین در خصوص فرارهای مالیاتی، گفت: اصفهان پایلوت مبارزه با فرارهای مالیاتی در کشور است و در حال حاضر پرونده هایی که از کل کشور به اصفهان آمده و مورد بررسی قرار گرفته نشان داده که این استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است و به طور قطع مقصر اصلی فرارهای مالیاتی فاکتورسازی است.

وی در خصوص گلایه فعالان اقتصادی و به خصوص سنگبری ها از مالیات بر ارزش افزوده، تاکید کرد: هیچ فعال اقتصادی از جیب خود مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی کند و پرداخت کننده اصلی مصرف کننده نهایی است.

مهدلو با بیان اینکه ارزش افزوده همانند دانه های تسبیح است، تصریح کرد: اگر شفاف سازی نباشد فعالان اقتصادی و تولیدی مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شوند، چراکه متاسفانه برای فرارهای مالیاتی خود از دفاتر و شرکت های صوری استفاده کرده اند.

وی تاکید کرد: اگر واحدهای سنگبری اسناد و مدارک خود را به طور شفاف ارائه دهند مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده از سوی آنها، برگشت داده می شود.

مهدلو با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین استان پرداخت کننده مالیات در کشور است، تاکید کرد: هشت درصد مالیات وصولی کشور متعلق به استان اصفهان است و در سال ۱۳۹۸ برای اصفهان ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده که تا پایان دی ماه حدود ۷ هزار میلیارد تومان آن وصول شده است.

بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی در سال رونق تولید

وی همچنین در خصوص بسته حمایتی سازمان امور مالیاتی اصفهان جهت حمایت از تولیدکنندگان در سال رونق تولید، اظهار کرد: این بسته با داشتن ۱۴ بند در استان در حال اجرا است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار مورد بخشودگی جرائم مالیاتی، تقسیط مالیات و ۷۰ درصد کاهش مالیات علی الراس براساس این بسته برای واحدهای تولیدی استان لحاظ شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین در خصوص آخرین بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: اگر این اشخاص تا پایان مهر ماه بدهی های خود را پرداخت می کردند ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی آنها بخشوده می شد، اما از ماه های بعد علاوه بر پرداخت بدهی قطعی خود باید دو درصد از جرائم مالیاتی خود را پرداخت کنند و براین اساس بخش تولید در آبان مشمول ۹۸ درصد بخشودگی و بخش غیرتولید مشمول ۹۶ درصد بخشودگی جرائم خود شدند.

وی تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی اگر تا پایان اسفند ماه بدهی قطعی مالیاتی خود را پرداخت کنند، بخش تولید مشمول ۹۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی و بخش غیرتولید مشمول ۸۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به آخرین مهلت پزشکان برای ثبت نام و اتصال کارت خوان های خود به سامانه امور مالیاتی کشور تا پایان بهمن ماه، گفت: در حال حاضر پرونده هایی که از کل کشور به اصفهان آمده و مورد بررسی قرار گرفته نشان داده که این استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته و به طور قطع مقصر اصلی فرارهای مالیاتی فاکتورسازی است.

مهدلو با اشاره به اینکه تا پیش از این تفاهم نامه ۴۱ درصد جامعه پزشکی استان در این سامانه ثبت نام کرده بودند، گفت: براساس این تفاهم نامه اداره امور مالیاتی اصفهان روزهای جمعه از صبح تا بعدازظهر برای این کار به پزشکان خدمات رسانی کرده و طی چهار جمعه گذشته بیش از ۱۵۰ پزشک مراجعه و در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۶۸۲۹ پزشک فعالیت دارند، اعلام کرد: تا امروز ۳۶۸۰ پزشک یعنی ۵۴ درصد جامعه پزشکی استان در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده اند و امیدواریم تا پایان بهمن ماه این آمار افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار