به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه انتقاد جمهوری‌خواهان بابت پاره کردن متن سخنرانی سالانه دونالد ترامپ به دست او پس از پایان سخنانش در چهارم فوریه، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان که فردا (دوشنبه) به طور کامل منتشر می‌شود، از خود دفاع کرد.  

پلوسی گفت: زمانی که به نطق سالانه رفتیم، قصد انجام چنین کاری را نداشتم. پس از خواندن حدود یک سوم متن سخنرانی، با خودم فکر کردم "این وحشتناک و مزخرف است" و متوجه شدم که تقریبا در هر صفحه‌ای مطلبی وجود دارد که ناخوشایند و نامطلوب است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، از اینکه می‌دید در متن سخنرانی ترامپ هیچ اشاره‌ای به مصوبات دموکرات‌های این مجلس نشده است، ناامید شد. او افزود: ما پوشش مطبوعاتی اندکی داشتیم و اینطور به نظر می‌رسد که اگر شما بخواهید پوشش داده شوید، باید جلب توجه کنید؛ بنابراین فکر کردم، خب توجه را به این حقیقت جلب کنم که آنچه او امروز در اینجا به زبان آورد، واقعیت ندارد.

اقدام پلوسی در روز نطق سالانه ترامپ و پاره کردن متن سخنرانی او با واکنش منفی جمهوری‌خواهان و ترامپ روبرو شد.

پلوسی همچنین به این نکته اشاره کرد که در حال دور شدن از سیاست معمول عدم انتقاد از ریاست جمهوری در زمان حضور در خارج است، در شرایطی که مصاحبه با سی‌ان‌ان در کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت. او گفت: من شخصا درباره او حرف نمی‌زنم. من فقط درباره سخنرانی وضعیت کشور او صحبت می‌کنم.

این رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین با اشاره به دو باخت پیاپی جو بایدن در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در آیووا و نیوهمپشایر گفت، فکر نمی‌کند که این معاون پیشین رئیس‌جمهوری سابق آمریکا موفق نشود.   

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم تک‌تک کاندیداهای ما... رئیس‌جمهوری بسیار بهتری از اشغال‌کننده کنونی کاخ سفید خواهند بود.

پلوسی افزود: صادقانه بگویم، با وجود توجه به نتایج در آیووا و نیوهمپشایر، فکر نمی‌کنم جو بایدن موفق نشود. هنوز رقابت‌های دیگری در پیش رو قرار دارد که می‌تواند نمایشگر بسیار بهتری از این کشور باشد.   

بایدن که مدت‌ها پیشتاز رقابت دموکرات‌ها شناخته می‌شد، در دو رای‌گیری در ایالت‌های آیووا و نیوهمپشایر به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفت.  

جدای از اینکه چه شخصی نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به دست می‌آورد، پلوسی ابراز اطمینان کرد که دونالد ترامپ در رای‌گیری نوامبر شکست می‌خورد. او گفت: حتی نمی‌توانم وضعیتی را متصور شوم که او بار دیگر انتخاب شود، اما نمی‌توان هیچ چیز را بدیهی و مسلم پنداشت.