بررسی محتوای معرفی نامه نامزد انتخاباتی؛
به گزارش تابناک سمنان: با مرور معرفی نامه یکی از کاندیدا‌های حوزه انتخابی سمنان، مهدیشهر، سرخه به نکات جالب توجهی دست یافتیم که نشان دهنده فاصله‌ی زیادد نامزد نمایندگی مجلس با انتظارات مردم می‌باشد.
کد خبر: ۸۲۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ 15 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: با مرور معرفی نامه یکی از کاندیدا‌های حوزه انتخابی سمنان، مهدیشهر، سرخه به نکات جالب توجهی دست یافتیم که نشان دهنده فاصله‌ی زیاد نامزد نمایندگی مجلس با انتظارات مردم می‌باشد.

مشکلات نگارشی:
 
کسی که توانایی تدوین معرفی نامه خود را ندارد چگونه می‌تواند قانون تصویب کند
 
کسی که توانایی تدوین معرفی نامه خود را ندارد چگونه می‌تواند قانون تصویب کند
وقتی فقط چند خط از معرفی نامه نامزد مذکور را بررسی می‌کنیم به ایراد‌های نگارشی و غلط‌ های املائی فاحشی برخورد می‌کنیم، مشخص نیست فردی که توانایی و یا فرصت نگارش چند خط از زندگی نامه‌ی خود را ندارد چگونه خواهد توانست قوانین مهم کشوری را در حوزه‌های مختلف مورد مطالعه و تصویب قرار دهد.

توهین به شعور مردم:
 
کسی که در اهداف و برنامه‌های خود به حوزه‌های اجرایی ورود پیدا کرده است قطعا یا شناخت کافی به وظایف و اختیارات نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را ندارد و یا به دنبال فریب افکار عمومی می‌باشد
از جمله مصادیق فوق می‌توان به «ایجاد نظم جهت جلوگیری از تجاوز به حقوق مادی و معنوی مردم» و یا «ارتقاء مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در سازمان ها» اشاره نمود.
 
عدم آگاهی:
 
بهتر است فرد مذکور قبل از انتشار اهداف و برنامه‌های خود کمی در این خصوص مطالعه یا از نظرات صاحبان فن استفاده نماید اهداف در علم مدیریت کاربردی باید ۵ ویژگی داشته باشد که اصطلاحا باید SMART باشد.
هدف گذاری به روش اسمارت یک مدلی است که احتمال رسیدن شما به هدفتان و موفقیتتان را افزایش می‌دهد.
اسمارت (SMART) اختصار این کلمات است:
Specific: مشخص.
Measurable: قابل اندازه گیری.
Attainable: دست یافتنی.
Realistic: واقع گرایانه، /Relevant: مرتبط
Timely/Time Bound: در محدوده زمانی مشخص

برای مثال اهداف قابل اندازه گیری به این معنی است که دقیقا بدانیم در زمان دستیابی به هدف چه چیزی خواهیم دید، شنید و احساس خواهیم کرد، به این معنا که اهدافمون رو به عناصر قابل اندازه گیری بشکنیم. به شواهد واقعی نیاز داریم. خوشحالتر بودن شاخص مناسبی نیست. چون نمی‌توانیم مقدار آن را اندازه گیری کنیم
وقتی نامزد مذکور در برنامه‌های خود به «تقویت سرمایه گذاری در بخش توریسم اشاره می‌کند بدون اینکه به مقدار فعلی سرمایه گذاری و هدف مدنظر اشاره کند در حقیقت در علم مدیریت به این روش خیال بافی می‌گوید.
همچنین فرد مذکور «تحقیق و پژوهش موضوعی به منظور دست یابی به روش‌های علمی بکارگیری سیلاب‌ها در جهت تامین منابع انرژی و سفره‌های زیرزمینی به منظور کشاورزی توسعه یافته» را به عنوان یکی از برنامه‌های خود معرفی کرده است که بیش‌تر شبیه به موضوع پایان نامه دانشگاهی است

حالا به نظر شما مردم شریف هم استانی! آیا افرادی با تفکرات این چنینی  می‌توانند نقش یک خدمت گذار قانون مند را برای ما بازی کند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار