کیارش پورنیا:
به گزارش تابناک سمنان: کیارش پورنیا معاون عمرانی فرماندار شاهرود بابیان اینکه عملیات آبخیزداری در پنج حوزه شهرستان در دست اجرا است، گفت: ۱۰۴ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در شاهرود انجام شد.
کد خبر: ۸۲۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 15 February 2020

 Image result for آبخیزداری تابناک سمنان

معاون عمرانی فرماندار شاهرود صبح شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری شاهرود در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۱۰۴ میلیارد ریال طرح آبخیزداری در شاهرود انجام‌شده است، ابراز داشت: این اعتبارات در پنج حوزه آبخیز ابرسج، ابر، میقان، تاش و سورخان هزینه شدند.

وی بابیان اینکه جاده آسفالت دهملا به شاهرود با هر بارندگی دچار سیلاب و به طبع آن خسارات بسیاری می‌شد، ابراز داشت: در این ناحیه دهه فجر امسال دو بند خاکی به بهره‌برداری رسید که پیش‌بینی می‌شود با بارندگی دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

کیارش پورنیا بابیان اینکه هزینه کرد در آبخیزداری به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود، افزود: مجموع این اقدامات به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌ها کمک شایانی خواهد کرد

پورنیا بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری رضایت مردم محلی را به دنبال داشته است، در ادامه تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی و مشارکت مردم محلی در اجرای طرح‌های آبخیزداری از مواردی است که می‌تواند در اقتصاد منطقه نقش مهم ایفا کند.

معاون عمرانی فرماندار شاهرود همچنین بابیان اینکه در خصوص احیای منابع طبیعی نیازمند به فرهنگ‌سازی هستیم، افزود: مجموع این اقدامات درنهایت زمینه بهبود شرایط منابع طبیعی را فراهم خواهد کرد و این توان‌افزایی جوامع محلی و پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعه‌یافته را به دنبال دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار