سید حسن میرعماد:
به گزارش تابناک سمنان: سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طی سال جاری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش آب‌وخاک استان هزینه شده است.
کد خبر: ۸۲۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 13 February 2020

Image result for سید حسن میرعماد تابناک سمنان

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه حفاظت از آب‌وخاک یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: در طی سال جاری ۶۰ میلیارد تومان در بخش آب‌وخاک کشاورزی استان هزینه شده که ادامه این روند در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه افزایش درآمد کشاورزان از دیگر اهداف مهم این سازمان است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود آب، کشت محصولات کم آب بر که درآمد بیشتری برای کشاورزان ایجاد می‌کند در اولویت نخست این سازمان قرار دارد.

سید حسن میرعماد تأمین امنیت غذایی را از دیگر سیاست‌های جدی این سازمان برشمرد و افزود: هدف‌گذاری ما بر روی محصولات استراتژیک استان سمنان همچون گندم، جو، کلزا و چغندرقند است.

میرعماد بابیان اینکه ۴۵ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: شرکت‌های تعاونی کشاورزی به‌صورت مستقیم ۵۰ درصد تولید استان را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید محصولات باغی علیرغم وجود شرایط خاص اقلیمی استان و مشکلات اقتصادی، توفیقات خوبی به‌دست‌آمده است، بیان کرد: در سال جاری ۶۵ هزار تن پسته تر و ۲۵ هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولیدشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه گردش مالی پسته در سال ۹۸، سه هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: این امر درآمدزایی بسیار خوبی را برای بهره‌برداران و کشاورزان این محصول در استان به همراه داشت.

وی بابیان اینکه قیمت تضمینی برخی محصولات مثل گندم و چغندرقند بسیار پایین بود، ابراز داشت: درعین‌حال کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در شرایط اقتصادی کنونی به کمک کشور آمدند و توانستند در سطح استان سمنان طی سال جاری ۱۶۵ هزار تن چغندرقند تولید کنند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح استان سمنان بیان کرد: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در بخش مراتع استان سمنان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان دارویی وجود دارد، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای بهره‌برداری از این ظرفیت در سطح استان اندیشیده شده و تاکنون اقدامات خوبی در این بخش انجام‌شده است.

میرعماد بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان مجهز به دستگاه‌های نوین آبیاری شده است، خاطرنشان کرد: در بخش نهاده‌های دامی وظیفه بخش دولتی تأمین بذر است که در چند سال اخیر در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه در سال زراعی جاری پنج هزار تن بذر اصلاح‌شده و گواهی‌شده در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده‌شده است، اعلام کرد: در بخش کود نیز در این مدت ۲۱ هزار تن میزان مصرف کود موردنیاز کشاورزان استان بود و به‌هیچ‌وجه نگرانی در بخش تأمین کود موردنیاز کشاورزان سمنان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پایان میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تولید تخم‌مرغ در سطح استان به میزان ۱۰ هزار تن نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

میرعماد بابیان اینکه در بخش دام و طیور توفیقات خوبی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حاصل‌شده است، افزود: هم‌اکنون میزان تولید مرغ در استان از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار