یک روانشناس درباره راهکار‌هایی برای خارج کردن مردان از غار تنهایشان، توضیحاتی داد.
کد خبر: ۸۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 13 February 2020

همسرم به غارتنهایی‌اش رفته، چه کنم؟ 

به گزارش تابناک سمنان: آزیتا امین الرعایا روانشناس و مشاور درباره غار تنهایی مردان اظهار کرد: در بسیاری از روزها که حالمان خوب است، سرحال و شاد زندگی می کنیم اما روزهایی هم هست که ما حتی حوصله خودمان را هم نداریم  و با خود هم نمی توانیم کنار بیایم. 

این روانشناس بیان کرد: شاید در زمان تجرد و مشکلی پیش نیاید  اما مشکل از آنجا شروع می شود که  زندگی مشترک را شروع می کنیم ودیگر تنها نیستیم. 

وی ادامه داد: از آنجایی که دنیای زنان ومردان متفاوت است، درک نکردن و نپذیرفتن تفاوت ها می تواند منجر به بروز اختلافات، کشمکش‌ها و تعارضات در زندگی زناشویی شود.

امین الرعایا گفت: بطور کلی مردان وزنان از نظر ساختاری باهم متفاوت هستند، معمولا مردان زمانی که مشکلی برایشان پیش می آید واکنش شان سکوت بوده و بعبارتی به غار تنهایی شان پناه می برند و در این شرایط سعی می کنند تا با تفکر و در نظر گرفتن کلیه جوانب راه حلی منطقی برای مشکلشان پیدا کنند وتا زمانی که راه حل درست را نیابند در غار تنهایی خود می مانند،چرا که مردان بر اساس عقل ومنطق رفتار می کنند.

این روانشناس با بیان اینکه در این شرایط زنان باید اجازه دهند تا همسرانشان در غار ذهنشان به راه حل رسیده و مشکلاتشان را حل کنند، افزود: معمولا انتظار مردان از همسرانشان در این شرایط درک وهمدلی است و برای مردان توانایی انجام کارها بدون کمک دیگران موجب افتخار و سربلندی است، از طرفی هم مردان نیازمند پذیرش وتوجه همسرانشان هستند آنها نیاز دارند که دوست داشته شوند ودر این زمان همسر می‌تواند با توجه کردن واعتماد به نفس دادن به وی کمک کند تا از غار تنهایی اش بهتر بیرون آید. 

وی اضافه کرد: مردان نیاز دارند که زمان و مکانی را مختص خودشان داشته باشند و تفکر کنند، بنابراین اگر این شرایط برایشان فراهم شود و به این تفاوت‌ها احترام گذاشته شود درک متقابل بهتر صورت خواهد گرفت. 

امین الرعایا خاطرنشان کرد: پذیرفتن تفاوت‌ها از جانب شوهران نیز برای زنان ضروری  است تا زندگی زناشویی و مشترک بر پایه محبت وعشق متقابل بنا شود، زیرا رکن اصلی زندگی درک و احترام به حقوق یکدیگر است و زمانی که زن ومرد تفاوت‌های یکدیگر را بشناسند و آن را رعایت کنند در آن‌ صورت است که عشق شکوفا می شود و پایه های زندگی مستحکم و استوار رشد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار