جهرمی در حاشیه هیئت دولت:
وزیر ارتباطات گفت: در ۱۲ ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد.
کد خبر: ۸۲۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 12 February 2020

ظفر ۲ خرداد ماه ۹۹ وارد مدار می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران درباره علت قرار نگرفتن ماهواره ظفر ۱ را ۱۲ ثانیه لعنتی عنوان کرد و گفت: در ۱۲ ثانیه آخر که سوخت یا توان موتور ماهواره باید افزایش پیدا می‌کرد تا به سرعت مورد نظر دست پیدا کند، این اتفاق نیفتاد و علت این هم می‌تواند به کیفیت سوخت و وزن مرحله دوم ماهواره ارتباط داشته باشد هم می‌تواند به توان موتور مرتبط باشد.

او افزود: آنچه که مشخص است این است که اگر موتور ۱۲ ثانیه دیگر فعالیت و سوخت آن کفایت می‌کرد قطعا ماهواره در مدار قرار می‌گرفت و اشکال مرحله قبل که در ماهواره پیام داشتیم برطرف شده بود؛ همانطور که قبلاً گفتم ۹۵ درصد موفق بود ان‌شاءالله این ۱۲ ثانیه لعنتی دفعه بعد برطرف می‌شود.

وزیر ارتباطات درباره زمان ارسال ماهواره ظفر ۲ خاطر نشان کرد: طراحی، ساخت و تست‌های ماهواره ظفر دو انجام شده و قابلیت‌های ظفر یک را دارد، اما دوربین آن کیفیت بالا تری نسبت به ظرف ۱ دارد و ۱۶ متری است. در برنامه ریزی‌های انجام شده ان‌شاءالله در خرداد ماه سال آینده بعد از آماده شدن ماهواره بر سیمرغ برای قرار گرفتن در مدار اقدام می‌شود.

آذری جهرمی در واکنش به انتشار لباس فضانوردان با هشتگ آینده روشن در فضای مجازی، بیان کرد: قرار بود ما برنامه ارسال فضانورد را رسانه‌ای کنیم که یک خطای غیرقابل انکار در این زمینه رخ داد و اشتباهاتی در تبلیغات این موضوع صورت گرفت که حساسیت افکار عمومی را در پی داشت.

او ادامه داد: بنده بدون لکنت در این مورد عذرخواهی کردم و باید بگویم که صرفاً یک اشتباه رسانه‌ای رخ داد و این خطا، موضوع اعزام فضانورد را تحت شعاع قرار داد و خبر را پوشاند و از این بابت باید از کسانی که در حوزه فضایی فعالیت می‌کنند، پوزش خواست.

وزیر ارتباطات در واکنش به سوالی درباره قطع شدن تلفن‌های استان گیلان به جهت بارش شدید برف، یادآور شد: دلیل قطعی گسترده شبکه ارتباطات در آنجا، قطعی برق است و ۵۰ درصد برق استان قطع شده و طبیعتاً برخی از مراکز مخابراتی فاقد دیزل، دچار اختلال شدند. از روز گذشته ۴ اکیپ با تجهیزات از استان‌های همجوار فرستاده ایم که دو اکیپ در حال حاضر به آنجا رسیده اند در حال رفع مشکل هستند.

آذری جهرمی تصریح کرد: از ۳۸۱ سایت قطع شده تلفن همراه تا امروز صبح حدود ۹۰ سایت متصل شده است و مراکز پرظرفیت در شهر‌های املش و چابکسر نیز به مدار بازگشته اند و ارتباطات از شب گذشته به حالت طبیعی بازگشته است و همکاران ما تلاش می‌کنند که سایر ارتباطات را هم برگردانند.

او در پاین گفت: همچنین سازمان فضایی اعلام آمادگی کرده است که سریعاً می‌تواند ارتباطات سیار ماهواره‌ای را در این مناطق مستقر کند تا مردم بتوانند از طریق این ایستگاه، تماس‌های خود را انجام دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار