مصدومیت دست از سر آبی‌ها بردار
الشرطه عراق در نیمه دوم کامل دفاع کرد و موقعیت مهمی به استقلال نداد تا دو امتیاز از نماینده ایران که پنج بازی دشوار در 17روز انجام داده بود، بگیرد.
کد خبر: ۸۲۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 12 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: در پنجمین بازی استقلال در 17روز گذشته، استقلالِ شادابِ برابر الکویت و الریان را در برابر نماینده عراق  ندیدیم و الشرطه با دفاع مطلق در نیمه دوم و با گرفتن یک پنالتی که با کمک خط دفاعی این تیم انجام شد، یک امتیاز از استقلال گرفت.

 

 

* نبود نیمکت قوی، مصدومان زیاد در اردوی تیم و از دست دادن قائدی در اواخر نیمه اول و استراحت دادن مجیدی به چشمی، باقری و  میلیچ به جهت جلوگیری از افزایش مصدومان احتمالی و همچنین زمین بی کیفیت نماینده عراق،  تیم مقتدر فرهاد در برابر الریان را بدون تعدد موقعیت گل مناسب در نود دقیقه بازی تحت تاثیر قرار داد تا استقلال دو امتیاز مهم را در برابر تیم الشرطه که در نیمه دوم با کشتن زمان بازی و تمرکز بر دفاع و دفع توپ به مساوی راضی بود، از دست بدهد.

 

 

* تجمع عراقی ها در نیمه خودی و عقب نشستن خط حمله این تیم و نرسیدن توپ خوب به خط مهاجمان استقلال که زهر همیشگی آن با نبودن شیخ دیاباته و مصدومیت قائدی گرفته شده بود و نبود بازیکن تاثیر گذار روی نیمکت استقلال و خستگی  وریا، ارسلان و کریمی به دلیل پروازهای متعدد و فشار پنج بازی گذشته در کمتر از 17روز،  دست مجیدی را بسته بود.

 

* در حال حاضر تعداد مصدومان  در اردوی استقلال آنها را نگران کرده است. زمین های تمرین نامناسب باشگاه که بعضا در طول هفته سه بار عوض می شوند و فشردگی مسابقات که از دو هفته قبل برای مجیدی و استقلال شروع شده است، می تواند اتمسفر این روزهای تیم را سنگین تر کند؛ بنابراین مجیدی خیلی زود می بایست بابت زمین تمرین و برنامه ریزی  جهت ریکاوری مطلوب بازیکنان  اقدام کند تا استقلال همچنان یکی از مدعیان لیگ، حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باقی بماند.

 

* استقلال که اوایل فصل محسن کریمی و داریوش شجاعیان را به دلیل مصدومیت دوباره رباط صلیبی کامل از دست داد، عارف غلامی و سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی را نیز چندین بازی است که به دلیل مصدومیت در شرایط بازی نمی بیند، همچنین شیخ دیاباته را از بازی با نفت مسجد سلیمان و مهدی قائدی را در بازی دیروز بدون صحنه برخوردی در صف مصدومان خود می بیند. استقلال تنها یک هفته تا دوشنبه دیگر وقت دارد تا با ریکاوری خوب و رسیدن حداقل دو مصدوم از هفت مصدوم ( اسماعیلی و  غلامی) و استفاده از چشمی و باقری و میلیچ، با ترکیبی متفاوت در خط هافبک و دفاع به مصاف الاهلی عربستان در خاک کویت برود.

 

*استقلال با مالکیت 60درصدی بازی، تنها چهار ضربه در چهارچوب داشت تا قدر زوج طلایی قائدی و شیخ دیاباته را که موقعیت های متعدد گل می ساختند و  فرصت سوزی نمی کردند، بیشتراز قبل بداند. نکته نگران کننده در اردوی استقلال نرسیدن دو عنصر هجومی این تیم شیخ دیاباته و مهدی قائدی به بازی با الاهلی عربستان است که در  کیفیت خط حمله استقلال کاملا موثر هستند. دوری تبریزی از شرایط مسابقه شاید مجیدی را مجبور کند تا برابر الاهلی از ارسلان مطهری به عنوان تک مهاجم استفاده کند و فرشید اسماعیلی در صورت رهایی از مصدومیت، به عنوان مهاجم سایه به ارسلان نزدیک شود. البته تبریزی با تجربه طولانی حضور در رقابت های مختلف آسیایی هنوز جا برای بازگشت دارد.

 

 

* خبر خوب برای استقلال نتیجه تساوی یک بر یک شب گذشته الاهلی نماینده عربستان و الوحده امارات بود که شرایط هر چهار تیم گروه اول لیگ قهرمانان آسیا را برابر کرد تا نماینده ایران از تساوی برابر نماینده عراق چندان هم ناراضی نباشد.

 

محمدرضا تقی خانی

 

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار