دیپلمات سابق ایران خاطره‌ای از سردار سلیمانی و دیدارش با رئیس‌جمهور سوریه مطرح کرد که زمان آن به اوایل بحران این کشور بازمی‌گردد و دمشق کاملا در محاصره تروریست‌ها قرار گرفته بود.
کد خبر: ۸۲۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴ 11 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: «مجتبی امانی» دیپلمات و سفیر سابق جمهور اسلامی ایران در مصر، در ویژه‌برنامه‌ای از برنامه‌های شبکه خبری المیادین به مناسبت ایام دهه فجر و انتخابات مجلس ایران، خاطره‌ای شنیدنی از دیدار سردار قاسم سلیمانی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بیان کرد.

زمان دیدار شهید سلیمانی با بشار اسد به سال اول بحران سوریه بازمی‌گردد که دمشق در محاصره کامل تروریست‌ها قرار گرفته بود.

امانی در این برنامه در پاسخ به سوالی درباره گذشت چهل روز از شهادت سلیمانی و اینکه گفته شده انقلاب ایران، با شهادت ایشان روحیه جدیدی گرفت، گفت، من خاطره‌ای از روحیه مبارزه‌ای او بگویم.

امانی گفت: زمانیکه دمشق در آستانه سقوط بود و دمشق در محاصره کامل بود، رئیس جمهور بشار اسد در کاخ ریاست جمهوری بود. در این اثناء به اعضای سفارت ایران هشدار داده شد تا فوری، سوریه را ترک کنند چرا که ممکن بود سوریه در خلال چند ساعت سقوط کند.

در دیدار سردار سلیمانی و بشار اسد هنگام محاصره دمشق چه گذشت؟

امانی گفت: یکی از پرواز‌هایی که برای خارج کردن ایرانی‌ها به دمشق انجام شد، هنگام خروج مسافرانش دیدند که شهید قاسم سلیمانی هم در این پرواز است. او درخواست کرد که در کاخ ریاست جمهوری با بشار اسد دیدار کند. به او گفتند که در چنین شرایطی امکانش نیست، اما او اصرار می‌کند و می‌رود با آقای رئیس جمهور بشار اسد دیدار می‌کند.

سفیر سابق ایران در قاهره گفت: سردار سلیمانی در این دیدار [بعد از بررسی آخرین وضعیت]از آقای اسد سوال کرد، می‌خواهید بمانید یا خیر. اگر می‌خواهید بمانید ما با شما هستیم و مقاومت خواهیم کرد و اگر نمی‌خواهید بمانید، با ما بیایید [و از سوریه خارج شو]. آقای رئیس جمهور بشار اسد با روحیه مبارزه‌طلبی خود پاسخ داد، می‌خواهد بماند و می‌خواهد که خانواده‌اش هم با او باشند.

امانی گفت: در ادامه به او می‌گویند که پس در این شرایط خانواده‌ات را خارج می‌کنیم، اما او می‌گوید، خیر. خانواده‌ام با من می‌ماند. بعد از این شهید سلیمانی تصمیم مقاومت مقابل تروریست‌ها را می‌گیرد در حالی که رسانه‌ها آن هنگام داشتند از سقوط کامل دمشق سخن می‌گفتند. او با چنین روحیه‌ای برای دیگر رزمندگان محور مقاومت، الگو شده است.

سردار قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) در حمله پهپاد‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق نیز همراه شهید سلیمانی به شهادت رسید. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار