در پی تصمیم برای اعزام نشدن تیم‌ملی به پارالمپیک توکیو:
کاپیتان خوزستانی تیم‌ملی فوتبال پنج نفره با اشاره به تصمیم مسئولان برای اعزام نشدن تیم ایران به پارالمپیک توکیو، گفت: این تصمیم کمیته پارالمپیک خودزنی بوده است و کاری که حریفان در مسابقات برای حذف تیم ایران نتوانستند انجام دهند را کمیته پارالمپیک ایران انجام داد.
کد خبر: ۸۲۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 25 February 2020

حسین رجب‌پور در خصوص تصمیم کمیته پارالمپیک مبنی بر اعزام نشدن تیم‌ملی فوتبال پنج نفره به مسابقات پارالمپیک توکیو، اظهار کرد: به قول خودشان این موضوع را ۱۴ ماه پیش تصویب کرده بودند که در صورتی که تیم در مسابقات آسیایی که کسب سهمیه بود، به عنوان قهرمانی نرسد، تیم به توکیو اعزام نشود و جالب این‌که ما یک ماه است از این موضوع مطلع شده‌ایم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چه تدبیری پشت این قضیه بوده است که چنین تصمیمی را گرفته‌اند و آن را مصوب کردند. قطب فوتبال پنج نفره در آسیا و آمریکای جنوبی است و مگر می‌شود در آمریکای جنوبی هم بگویند با توجه به این‌که برزیل قهرمان شده است، آرژانتین را دیگر اعزام نمی‌کنیم؟ پس اگر به این صورت است، باید از این به بعد مسابقات پارالمپیک را فقط بین قهرمان‌های قاره‌ها برگزار کنند.

ملی‌پوش فوتبال پنج نفره بیان کرد: ما در مسابقات آسیایی، تنها به دنبال کسب سهمیه بودیم و در مجموع هدف این مسابقات هم کسب سهمیه بود و همه تیم‌ها آمده بودند که جزو آن کشورهایی باشند که سهمیه را کسب می‌کنند و خیلی اول، دوم و سومی برای‌شان مهم نبود. رقابت اصلی ما در واقع در پارالمپیک بود.

وی گفت: نکته جالب این است که با وجود این‌که خودشان به این مصوبه آگاه بودند، اما همچنان برای ما جهت حضور در پارالمپیک اردوهای آماده‌سازی برگزار می‌کردند و نمی‌دانم این کار دیگر با چه تدبیری صورت می‌گرفت.

رجب‌پور افزود: در مجموع این مصوبه از اصل ایراد دارد، آن هم برای ورزش نابینایان که ورزشکاران آن، با سختی فراوان ورزش و افتخارآفرینی می‌کنند. جواب زن و بچه‌مان را چه بدهیم. به آن‌ها بگوییم تمام تابستان و روزهای شما را خراب کردیم تا به مسابقات آسیایی برویم، مدال بگیریم ولی بعد ما را باتوجه به پیش‌بینی‌شان که ممکن است در توکیو قهرمان نشوید، به رقابت‌ها اعزام نمی‌کنند؟ آن ورزشکار جوان ۱۷،۱۸ ساله‌ای که امیدش حضور در این رقابت‌ها بود، باید چه کار کند؟

وی بیان کرد: با توجه به تصمیمی که مسئولان گرفتند و این‌که لیگی با عنوان فوتبال پنج نفره در کشور نداریم، پس فوتبال نابینایان ایران تا دو سال دیگر و رویدادهای بین‌المللی بعدی، تعطیل است. در حال حاضر دیگر شانسی برای حضور در پارالمپیک توکیو نداریم زیرا تا چهارشنبه هفته گذشته فرصت بود تا اسامی بازیکنان و تیم اعلام شود که مسئولان این کار را انجام ندادند.

کاپیتان خوزستانی تیم‌ملی فوتبال پنج نفره گفت: ما به وعده مسئولان برای حل این مشکل دلخوش بودیم، اما دیگر به ما اعلام کردند که نمی‌شود. اکنون هم با توجه به این‌که ما به پارالمپیک توکیو اعزام نمی‌شویم، تیم چهارم جایگزین خواهد شد و حیف از تلاش‌هایی که داشتیم. ایران نایب‌قهرمانی پارالمپیک را هم در کارنامه دارد ولی نمی‌دانم چرا با این تیم به این صورت برخورد شد.

وی در پایان بیان کرد: این تصمیم کمیته پارالمپیک خودزنی بوده است و کاری که حریفان در مسابقات برای حذف تیم ایران نتوانستند انجام دهند را کمیته پارالمپیک ایران انجام داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار