لیگ قهرمانان آسیا؛
در نخستین روز از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ تیم استقلال و شهرخودرو ایران به میدان می‌روند.
کد خبر: ۸۲۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 09 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: هفته اول دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، روز دوشنبه با برگزاری بازی‌های گروه‌های  A و B آغاز می‌شود و ۲ نماینده فوتبال کشورمان به مصاف رقبای خود می‌روند. استقلال ایران در گروه اول میهمان الشرطه عراق است و دیگر نماینده کشورمان یعنی شهرخودرو ایران هم در کشور ثالث با الهلال عربستان دیدار خواهد داشت.

 

الشرطه عراق – استقلال ایران/ دوشنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۸

الشرطه، تیمی با قدمتی بیش از ۸۰ سال  در فوتبال عراق، پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ سال گذشته این کشور، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و در گروه اول این بازی‌ها با یکی از نماینده‌های فوتبال کشورمان همگروه شده است. الشرطه در طول دوران حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا یک بار سابقه نائب قهرمانی دارد.

برخی از بازیکنان الشرطه برای فوتبال‌دوستان ایرانی کاملا آشنا هستند. از کرار جاسم که با اعلام باشگاه عراقی دیدار مقابل استقلال را از دست داده است و علاعبدالزهرا که سابقه بازی برای مس کرمان در لیگ قهرمانان آسیا را دارد تا ضرغام اسماعیل و علی فائز که این سال‌ها با لباس عراق مقابل تیم ملی کشورمان قرار گرفتند، تعدادی از بازیکنان شاخص الشرطه در لیگ قهرمانان امسال خواهند بود.

شاگردان الکساندر ایلیچ در الشرطه، در شروع لیگ جدید فوتبال عراق و پس از انجام ۳ بازی و کسب یک برد و یک تساوی، با ۴ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارند.

 

استقلال ایران هم پس از برگزاری دربی پایتخت پا به اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد. استقلالی‌ها روز شنبه برای انجام این بازی وارد اربیل عراق شدند تا پیش از آغاز مسابقه یک جلسه تمرینی را در ورزشگاه محل برگزاری بازی انجام دهند.

در جمع بازیکنان استقلال برای این بازی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی غایب هستند و فرهاد مجیدی بازهم نمی‌تواند از همه نفرات خود برای این مسابقه استفاده کند.

آبی‌پوشان در ۲ بازی مرحله پلی‌آف مقابل تیم‌های الکویت کویت و الریان قطر قرار گرفتند و با زدن ۸ گل و بدون دریافت گل، برای تیم‌های حاضر در این گروه خط و نشان کشیدند.

الهلال عربستان – شهرخودرو ایران/ دوشنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۸:۱۰

مدافع عنوان قهرمانی و یکی از آماده‌ترین تیم‌های تاریخ الهلال، در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ با یکی دیگر از نمایندگان کشورمان همگروه شده است. کمتر از ۸۰ روز پیش آبی پوشان عربستانی، اوراواردز را در ژاپن شکست دادند تا سومین عنوان قهرمانی‌شان را در آسیا جشن بگیرند.

یکی از متمول‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نفرات نامداری را در لیست آسیایی خود قرار داده و با حضور سباستین جووینکو، بازیکن اسبق یوونتوس ایتالیا و بافتیمبی گومیس فرانسوی کار برای مدافعان شهرخودرو ایران دشوار خواهد بود.

الهلال که قهرمانی در لیگ عربستان را سال گذشته با اختلاف یک امتیاز به النصر واگذار کرده بود، در شروع لیگ جدید داخلی و پس از گذشت ۱۷ هفته، ۳ امتیاز بیشتر دارد و صدرنشین محسوب می‌شود. شاگردان رزوان لوچسکو در الهلال از ۵ بازی اخیرشان صاحب ۳ برد و ۲ تساوی شدند.

شهرخودوری ایران هم نخستین تجربه‌اش را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کند و پس از انجام ۲ بازی ابتدایی در مرحله پلی‌آف، کمی با فضای لیگ قهرمانان آشنا شده است. البته این بارهم اعزام کاروان شهرخودرو به امارات بدون حاشیه نبود و صادر نشدن روادید برخی از اعضای تیم، حاشیه‌ساز شد.

 

شهرخودرویی که با یحیی گل‌محمدی موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان شده بود، با مجتبی سرآسیایی پا به این بازی‌ها می‌گذارد و برخلاف دیدار‌های دورپلی‌آف، می‌تواند از بازیکنان جدیدش هم در بازی‌های گروهی استفاده کند. محمد قاضی و میروسلاو اسلاوو، ۲ مهاجمی هستند که می‌توانند با صلاحدید مجتبی سرآسیایی در این بازی روانه میدان شوند.

نماینده خراسان در لیگ قهرمانان آسیا، از ۵ بازی آخر خود در لیگ برتر کشور صاحب ۲ برد و ۲ تساوی شده‌است و با ۳۲ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد. دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی شهرخودرو و الهلال، طبق روال سال‌های گذشته در زمین بی‌طرف (ورزشگاه زعبیل دوبی) برگزار می‌شود.

همچنین روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) نیز ۲ نماینده دیگر کشورمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار