تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۸۲۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 08 February 2020
تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
علم الهدی: با دشمن همصدا شده اند که این انتخابات نیست، انتصابات و تشریفات است

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد: رد صلاحیت از بین بردن رقابت‌هاست؟ عده‌ای رد و عده‌ای تایید شدند؛ در مشهد ما مجلس ۵ کرسی بیشتر ندارد؛ هر کرسی در مجلس برای مشهد، ۵۲ کاندیدا دارد یعنی برای یک کرسی ۵۲ نفر رقابت می‌کنند. این ردصلاحیت رقابت را از بین برد؟ ابتدا که برای هر کرسی ۱۰۰ نفر داشت و امروز به ۵۲ نفر رسیده است. در کجای دنیا یک کرسی پارلمان، ۵۲ کاندیدا دارد. امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: دشمن می‌خواهد مسئله مشارکت مردم در انتخابات را از بین ببرد؛ آنچه مایه تاسف است این است که یک عده از داخل مملکت با دشمن همصدا شوند و حرفی که دشمن می‌خواهد را بزنند و بگویند انتخابات تشریفات است. مقام معظم رهبری در سخنرانی گذشته خود به آیه‌ای از قرآن مجید اشاره فرمودند. وی بیان کرد: اینکه بگویند در شورای نگهبان جناح‌گرا هستند و افراد را رد‌صلاحیت می‌کنند این نوع حرف زدن به شش مجتهد عادل صحیح است؟ ۶ مجتهد عادل آیا این گونه عمل می‌کنند که دین خود را بفروشند و جناح‌گرا باشند؟ خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: دشمن در آستانه انتخابات در صدد است تا با القای اینکه این انتخابات، انتصابات و گزینشی است را تبلیغ می‌کند و شما به خدا کی رد صلاحیت از بین بردن رقابت است؟ در مشهد ما ۵ کرسی داریم و برای این کرسی‌ها ۵۲ نفر کاندیدا شده‌اند. دشمن می‌خواهد بیاید مساله مشارکت مردم را در انتخابات از بین ببرد وی ادامه داد: البته آنچه باعث تاسف است این است که برخی مسئولین با سمت بالا با دشمن هم صدا شوند و انتخابات را تشریفاتی بنامند.

امامی کاشانی: ارزش ۲۲ بهمن را کسی جز شخص مبارک امام زمان نمی‌تواند محاسبه کند

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: امامی کاشانی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن در تمام کشور وجود دارد. این همه نعمت، این همه عظمت آنچنان ارزش دارد که می‌شود گفت: هر کسی ۲۲ بهمن در خانه‌اش بنشیند به انسانیت و تاریخ انسانیت جفا کرده است. وی با بیان این که ۲۲ بهمن نگذاشت گردن‌کشان دنیا به هدف خود برسند، عنوان کرد: آمریکا و صهیونیست به چاهی که کنده بودند سقوط کردند. ۲۲ بهمن آنچنان قیمت و ارزش دارد که باید گفت که ارزشش را در زیر این آسمان کسی نمی‌تواند جز شخص مبارک امام زمان محاسبه کند. خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که ۲۲ بهمن امسال از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امسال ۲۲ بهمن چهلمین روز شهادت سپهبد عزیز حاج قاسم سلیمانی است. اگر ما مثل سردار سلیمانی در ارتش‌مان داشتیم بسیار برای‌مان ارزش داشت.

فرمانده ناجا: با کشف حجاب در خودرو برخورد می‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با افرادی که در خودرو کشف حجاب می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد چرا که معتقد هستیم این عمل ناشایست یک هنجارشکنی محسوب می‌شود. وی از اجرای طرح ناظر یک در کشور خبر داد و گفت: به واسطه اجرای این طرح با افرادی که در خودرو کشف حجاب می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد در حالی که با همکاری مردم با این خودرو‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌پذیرد چراکه معتقد هستیم این عمل ناشایست یک هنجارشکنی محسوب می‌شود.

عذرخواهی دو بازیکن استقلال از دادستان تهران

سیاوش یزدانی و عارف غلامی، دو بازیکن از تیم استقلال تهران که روز گذشته با ماموران ورزشگاه آزادی درگیر شده بودند، در مصاحبه با خبرنگاران به اشتباه دادستان استان تهران را مسبب لحظات عجیب روز گذشته معرفی کرده بودند. باشگاه استقلال تهران با اعلام اشتباه این دو بازیکن نوشت:" سیاوش یزدانی و عارف غلامی در مصاحبه‌های خود پس از اتفاق‌های دیروز ورزشگاه آزادی، دادستان تهران را عامل به وجود آمدن درگیری یگان ویژه با خودشان عنوان کردند که تصحیح و تاکید می‌شود که فرد مورد نظر یکی از پرسنل دادگستری بوده و بازیکنان استقلال به اشتباه این فرد را دادستان تهران خطاب کردند که بدینوسیله از آقای القاصی مهر پوزش می‌طلبیم. "

سردار جلالی: با تخریب شورای نگهبان باید ۴ یا ۸ سال حسرت بخوریم

سردار جلالی: «باید از شورای نگهبان به عنوان حافظ پاسداریت نظام، دفاع و تشکر کرد» یادآور شد: شورای نگهبان قانون اساسی پاسدار اسلامیت نظام و قانون اساسی و نماد عدالت است. البته ممکن است اشتباه هم بکند، ولی مرجع تشخیص صلاحیت است. فرصت برای رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم وجود دارد پس اگر مشکل ندارید جوسازی نکنید. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دفاع رهبری از شورای نگهبان را یک موضوع حقیقی و جدی دانست و ادامه داد: اگر این شورا تحت فشار افکار براندازانه مورد تخریب قرار گیرد فاسدان در مناصبی قرار خواهند گرفت که ۴ یا ۸ سال باید حسرت بخوریم و با خود بگوییم چرا به این اشخاص رای دادیم. جلالی تاکید کرد: دولت قوی و انقلابی از دل مجلس قوی و انقلابی بیرون می‌آید و دولت انقلابی است که نظام انقلابی از دل آن بیرون می‌آید. اگر تفکر حاج قاسم وارد مجلس شد این تفکر وارد دولت هم خواهد شد و در آن هنگام خواهیم دید که مولفه‌های اقتدار ملی ما تا چه اندازه می‌توانند هم‌افزا و قوی بشوند.

ترقی: عیسی شریفی به دستور مافوقش تخلف نکرده است

ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه عیسی شریفی قائم مقام قالیباف بوده، اما هیچ اتهامی به آقای قالیباف وارد نشده است، افزود: این‌ها بستگی به نوع پرونده و نقش فردی که مورد بررسی در آن پرونده دارد که چقدر نقشش پر رنگ بوده یا اصلاً رنگی داشته یا نه؛ اگر بر حسب جایگاه قانونی خودش و بر اساس مسئولیت‌ها و وظایف تخلفی را انجام داده باشد خودش مسئول است، اما اگر کسی بر حسب سفارش مافوقش یا به دستور مافوق تخلفی انجام داده باشد طبیعتاً مافوقش باید پاسخگو باشد. این سیاستمدار اصولگرا گفت: پرونده آقای شریفی نشان‌دهنده این است که این فرد از وظایف قانونی خودش تخلف کرده است نه اینکه به آن دستوری داده شده باشد.
 
الویری: گله ما به معنی قهر با صندوق رأی نیست
 
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی می‌توانیم بهترین افراد را راهی مجلس کنیم، اما این بدین معنی نیست که گلایه‌های خودمان را نادیده بگیریم.مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای اصلاحات و حل شدن مشکلات کشور راهی جز حضور در پای صندوق‌های رأی وجود ندارد و باید سعی کنیم که انتخابات دوم اسفند پرشور برگزار شود.او ادامه داد: با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی می‌توانیم بهترین افراد را راهی مجلس کنیم، اما این بدین معنی نیست که گلایه‌های خودمان را نادیده بگیریم.رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: گله ما به معنی قهر با صندوق رأی نیست.
 
مجید انصاری انصراف می‌دهد؟

داریوش قنبری در خصوص این شائبه که ممکن است مجید انصاری از انتخابات انصراف دهد، گفت: «من این مسئله را از زبان خود آقای انصاری نشنیده‌ام و این موضوع صرفا در حدگمانه‌زنی است. خود ایشان باید خصوص سیاست انتخاباتی‌اش اظهارنظر کند».
 
کنایه مطهری به شورای نگهبان
 
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، تاکید کرد که نباید خودمان را در جایگاه خدا قرار دهیم و نیات و افعال مردم را بررسی کنیم و در ادامه گفت: نباید با سخت‌گیری‌های بیجا مانع حضور مردم در انتخابات شویم. باید اجازه دهیم مردم خودشان تصمیم بگیرند و نگران فریب خودن آن‌ها هم نباشیم.علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفتگو با اعتمادآنلاین، نگاه بازتر شورای نگهبان به مساله تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی مجلس را ضروری خواند و گفت: نباید با سخت‌گیری‌های بیجا مانع حضور مردم در انتخابات شویم.
 
خباز از تهران می‌رود؟
 
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره احتمال تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا خبار از تهران به کاشمر گفت: دقیقا اطلاع ندارم، اما آقای خباز قاعدتا باید تغییر حوزه بدهد چرا که طبق مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امکان لیست دهی در تهران وجود ندارد.

توصیه‌های انصاری به روحانی برای حل مشکلات کشور
 
عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه در فضای موجود آقای روحانی باید با شجاعت و ذکاوت بیشتری مشکلات و موانعی که بر سر راه دارد را با مردم در میان بگذارد و با اقتدار و جدیت بیشتری کار‌ها را دنبال کند، گفت: باید در فضا‌هایی که به وجود می‌آید و در جریان جابه‌جایی‌ها که بسیار هم ناچیز است، تلاش شود تا نیرو‌های وفادار به دولت را استفاده کنند، شاید بخش ناچیزی از مشکلات را بتوان به این نحو حل کرد.غلامرضا انصاری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با پارسینه درباره راهکار دولت در شرایط فعلی برای پیشبرد اهداف کشور گفت: دولت هم به اصلاحات راهبردی و سیاستگذاری و هم به نیرو‌های تازه نفس و مصمم نیاز دارد.او با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر بخش قابل توجهی از تصمیمات خارج از دولت اتخاذ می‌شود، عنوان کرد: آقای روحانی هم در دولت دوم جسارت و اقتدار دولت اول را اعمال نکرد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به اجرای قانون بازنشستگی بیان کرد: در دولت اول تعدادی مسئولان کارآمد داشتیم، اما متاسفانه اجرای قانون بازنشستگی بر اساس فشار مخالفان دولت موجب شد تا بخش قابل توجهی از مدیران میانی در رده معاون وزیر، استانداران و مسئولان استان‌ها از دولت خود به خود حذف شوند و جایگزین آن‌ها نیرو‌های غیرکارآمد و منفعل بودند.
 
اصلاح‌طلبان در شُرف وحدت، اصولگرایان در مسیر تفرقه
 
همزمان با انتشار اخباری مبنی بر ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست واحد، زمزمه‌هایی از تفرقه در بین اصولگرایان به گوش می‌رسد.به دنبال خروج جبهه پایداری و پافشاری این حزب برای ارائه لیست جداگانه از سایر گروه‌ها و احزاب نیرو‌های جبهه انقلاب، برخی احزاب و چهره‌های دیگر نیز در اعتراض به این موضوع خواستار لیست جداگانه شدند.در همین رابطه خبرنگار فارس باخبر شده است که برخی افراد با فشار بر روی محمدباقر قالیباف، خواستار ارائه لیست جداگانه توسط وی شدند.با این حال قالیباف معتقد است عدم وحدت نیرو‌های انقلاب منجر به شکست این جبهه در انتخابات مجلس خواهد شد.گفتنی است ائتلاف نیرو‌های انقلاب از چندی قبل با سازوکاری که رسما اعلام کرده بود، لیست ۹۰ نفره خود را مشخص کرد و قرار بود تا امروز جمعه فهرست نهایی ۳۰ نفره را اعلام کند.
 
علم‌الهدی: در کجای دنیا یک کرسی پارلمان، ۵۲ کاندیدا دارد؟
 
امام جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه هر کرسی در مجلس برای مشهد، ۵۲ کاندیدا دارد، گفت: ابتدا که برای هر کرسی ۱۰۰ نفر داشت و امروز به ۵۲ نفر رسیده است. در کجای دنیا یک کرسی پارلمان، ۵۲ کاندیدا دارد.آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا در زندگی خانوادگی بود؛ مصداق تقوا عملکرد هر یک از همسران به وظیفه و تکلیف زندگی مشارکتی خود است.نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مقام تقسیم وظیفه و تکلیف زن و مرد در کانون خانواده عرض شد کفالت زندگی برعهده مرد و مدیریت زندگی برعهده زن است و در زمینه کفالت مردان نکاتی ارائه شد. خانواده، آرامشگاه است و در این کانون باید آرامش برای افراد خانواده فراهم بشود و این خانواده کانون پرورش و تربیت انسان‌هایی است که در آینده سازنده جامعه بشری هستند.
 
راهکار کواکبیان برای منع ورود حامیان شعارِ لیاخوف کجایی؟! به مجلس
 
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از ارائه لیست واحد اصلاح طلبان در تهران حمایت کرد.کواکبیان در توییتر نوشت: ((هر چند متاسفانه اصلاح طلبان به دلیل رد صلاحیت‌ها در بسیاری از شهر‌ها نامزد ندارند، اما اصلاح طلبان پایتخت می‌توانند با ارائه لیست ثابت کنند؛ اولا اکثریت مردم تهران اصلاح طلبند؛ ثانیا هر تغییری از صندوق رای می‌گذرد و ثالثا مانع ورود افراطیون حامی شعارِ "لیاخوف کجایی؟! " به مجلس بشوند.))

نماینده مجلس: رفتار اصلاح‌طلبان منافقانه است
 
عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: رفتار اصلاح‌طلبان و برخی اعتدالیون در قبال انتخابات منافقانه و حرکتی برای مقابله با خواست مردم و زیر سوال بردن نهاد‌های حکومتی است.علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره افرادی که سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برند، گفت: این امر واقعیت تلخی است. واقعیت تلخ این است که عده‌ای از بدو پیروزی انقلاب همواره سر سفره انقلاب نشسته‌اند یا در مناصب حکومتی حضور داشتند، اما همواره نقش اپوزیسیون را برای انقلاب بازی کردند.نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این افراد در فرآیند انتخابات مجلس ریاست جمهوری و شورا‌ها وارد نظام و در همین فرآیند احراز صلاحیت شدند. زمانی که احراز صلاحیت‌ها و نتیجه انتخابات به نفع آنان بوده است، بر سلامت انتخابات صحه گذاشته‌اند، اما اگر احراز صلاحیت‌ها و نتیجه بر خلاف آن‌ها بوده است، کل فرآیند انتخابات را زیر سوال برده‌اند.عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس این اقدام را غیر منصفانه و ناسپاسی نسبت به نظام خواند و تصریح کرد: این رفتار اصلاح‌طلبان و برخی اعتدالیون منافقانه است و حرکتی برای مقابله با خواست مردم و زیر سوال بردن نهاد‌های حکومتی است.وی افزود: این افراد پایگاه رأی مردمی ندارند و به جای اصلاح رفتار‌های سیاسی و اقتصادی‌شان برای جلب نظر مردم فضای انتخابات و نهاد‌های قانونی را زیر سوال می‌برند.
 
نماینده مجلس: اواخر بهمن در لیست سیاه FATF قرار می‌گیریم
 
شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که برخی از رفتار‌ها به برخی از نارضایتی‌ها دامن می‌زند، عنوان کرد: امروز در کشور کم تحریم نداریم، اما یک خودتحریمی هم خودمان با عدم پیوستن به «FATF» ایجاد می‌کنیم. متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت یکسال وقت داشت که درباره FATF تصمیم بگیرد، اما این کار را انجام نداد امروز هم عنوان می‌کنند وقت تمام شده است و نظر شورای نگهبان با توجه به قانون باید اجرایی شود، که اگر نظر شورای نگهبان ملاک باشد ما اواخر بهمن در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت و هنگامی که این اتفاق بیفتد بانک‌های ما فلج خواهد شد و ایرانیانی که در اقصی نقاط دنیا کار می‌کنند با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
 
عملیات عین‌الاسد به آمریکایی‌ها اطلاع داده شده بود؟
 
سردار شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح در مورد اینکه آیا آمریکایی‌ها می‌دانستند که ما به پایگاه آن‌ها در عراق موشک شلیک می‌کنیم، گفت: یک ربع قبل از عملیات به نخست وزیر عراق اطلاع داده می‌شود، چراکه ما تجاوزگر نیستیم و در واقع به آمریکایی‌ها اطلاع داده نشده بود؛ خود آمریکایی‌ها آماده بودند و می‌دانستند که انتقام در پیش است، اما در عین حال تلفات سنگینی به آن‌ها وارد شده و مجبور هستند در روز‌های آینده به این تلفات اعتراف کنند و نمی‌توانند تلفات سنگین را مخفی نگاه دارند.
 
این‌ها نوبرانه است؛ غوغای روحانی نگر!
 
«محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای رشیدپور آیا به یاد دارید که در دولت قبل از دولت روحانی، با وجود این که برجامی در کار نبود و امتیازات هنگفت هسته‌ای واگذار نشده بود، حتی یک مورد بنزین زدن این مدلی هواپیما اتفاق افتاده باشد؟! قطعا خیر! چون پیش نیامده بود.اما حالا مکرر اتفاق می‌افتد، حتی برای هواپیمایی که حامل وزیر خارجه در سفر به مونیخ آلمان بود. همچنان که سابقه نداشت دولت آمریکا، از صدور ویزابرای نماینده دولت ایران در سازمان ملل امتناع کند. اما دولت اوباما این کار را با نماینده دولت روحانی کرد.مشکل در این است که روحانی شاخ و شانه اش را در داخل و علیه نهاد‌های قانونی می‌کشد، اما در مقابل اجنبی کاملا منفعل است.طفلک مولوی که با نثار غزل پر مغز او برای روحانی، پیکرش را در گور لرزاندید. به یاد دارید که در تبلیغات انتخاباتی می‌خواندید "غوغای روحانی نگر سیلاب طوفانی نگر- خورشید ربانی نگر مستان سلامت می‌کنند"؟!
 
توصیف شمخانی از جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است.به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادواره شهیدجاوید الاثرامیر سرلشکر خلبان محمدرضا آذرفرکه امروز جمعه در فرهنگسرای هنر در تهران برگزار شد گفت:جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران که با هدف تسلیم سازی و فروپاشی دنبال می‌شود با دانش، علم، مسئولیت پذیری، هوشیاری، آمادگی و انسجام ملی محکوم به شکست است.
 
واکنش عباس عبدی به نطق آیت الله علم‌الهدی
 
عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی به نطق امروز امام جمعه مشهد واکنش نشان داد.عباس عبدی تحلیل‌گر سیاسی در کانال تلگرام خود درباره نطق امروز امام جمعه مشهد نوشت: در خبر‌ها آمده بود که آقای علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد و در مقام رد منتقدان شورای نگهبان اظهار داشته‌اند که: "فق‌های شورای نگهبان به اندازه وزن برخی آقایان نماز شب خوانده‌اند. "در حال فکر کردن درباره چگونگی کیفیت این واحد اندازه‌گیری نماز شب بودم که تلفن زنگ زد. آقای سعید لیلاز بود. بطور معمول هر کسی از تماس او خوشحال می‌شود. چون حتما یک جوکی و لطیفه بکری در چنته دارد که خنده را به لبان بیاورد. جالب بود که می‌خواست درباره همین موضوع نکته‌ای را تذکر دهد! گفت: به نظر تو نتیجه نماز شبی که "کیلویی" خوانده شود چه خواهد بود؟ پاسخ معلوم است. همین وضع.بهتر دانستم که این نکته را جهت اطلاع آقای علم‌الهدی منتشر کنم بلکه برای نماز شب‌های دیگران واحد اندازه‌گیری مناسب‌تری را به کار برند.
 
میرسلیم: نمایندگانی که به فکر جیبشان هستند عوضی رفته‌اند

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اداره امور کشور باید هر چه دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد، خاطرنشان کرد: همانگونه که تاکید شد حکومت اسلامی امانت خدا و تکلیفی اساسی است که باید هرچه بهتر و دقیق‌تر اجرا شود؛ اینگونه نیست که هرکس و ناکسی بیاید و بگوید که من باید اداره کشور را برعهده بگیرم. چطور جرات می‌کنیم که به آن بی اهمیت شویم؟میرسلیم با اشاره به اهمیت مشارکت سیاسی مردم در انتخابات اظهار کرد: اگر مشارکت مردم بالا باشد استحکام و شهرت نظام در دنیا و اقتدار آن بیشتر خواهد بود و از نظام ایران حساب خواهند برد البته هم اکنون نیز رتبه مشارکت مردم ما در انتخابات‌ها به خیلی از کشور‌ها بهتر و مناسبت‌تر است.وی با تاکید بر اینکه دشمن شمشیر را از رو بسته، اما انقلاب بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد، افزود: تحریم، ترور سرداران رشید ما و تجهیز گروه‌های تروریستی برای تضعیف و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود، اما حضور یکپارچه و متحد در صحنه انتخابات در دنیا نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی خواهد بود.عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که مشارکت بالای مردم سبب می‌شود دشمن با خود بگوید ما هرکاری کردیم نتوانستیم آن‌ها را شکست دهیم. دست خدا با حضور یکپارچه و فعال مردم است.میرسلیم با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید به فکر جیب خودشان باشند، گفت: نمایندگانی که به فکر جیب خودشان هستند عوضی رفته اند و مطابق با این عوضی رفتن کشور را نیز دچار به مصیبت کرده و می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار