ناظر گمرکات استان کرمانشاه از وضعیت نامناسب صادرات میوه و تره‌بار در مرزهای استان خصوصا به دلیل فعالیت واسطه‌ها انتقاد کرد و گفت: این کار باید به شرکت‌های کاردان و مرتبط سپرده شود.
کد خبر: ۸۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خلیل حیدری، با اشاره به وضعیت نامناسب صادرات میوه و تره‌بار در مرزهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: این مشکل را در همه مرزها و برای صادرات انواع میوه و تره‌بار داریم.

وی دلیل اصلی این مشکلات را شیوه سنتی صادرات میوه و تره‌بار دانست و یادآور شد: محصولات کشاورزی را لب مرز می‌آورند تا آنجه برایش مشتری پیدا کنند. طرف مقابل نیز به دلیل تجاربی که در این سال‌ها به دست آورده با پایین آوردن تقاضا قیمت‌ها را کم می‌کند و نتیجه این امربه ضرر صادرات ما است.

حیدری با بیان اینکه عرضه میوه و تره‌بار در مرز عمدتا توسط واسطه‌ها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این افراد نیز برای آنکه بار از مرز برگشت نخورد، حاضرند محصولات را به قیمت پایین بفروشند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به صادرات یک میلیارد و 800 میلون دلار کالا از مرزهای استان در 10 ماهه امسال و سهم 240 میلیون دلاری میوه و تره‌بار از این صادرات، گفت: این 240 میلیون دلار بیشتر از کل مابقی صادرات 10 ماهه برای ما مشکلات ایجاد کرده است.

حیدری راهکار برون رفت از این وضعت را ساماندهی صادرات میوه و تره‌بار و کوتاه شدن دست واسطه‌ها عنوان کرد و افزود: باید کار را به شرکت‌های توانمند و مجرب بسپاریم، نه اینکه کار صادرات میوه و تره‌بار با این پتانسیل را به افراد مبتدی و کم تجربه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها باید تمام کارهای بازاریابی، بسته‌بندی و... را انجام دهند و در قالب تعاریف بین‌المللی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: میوه و تره‌بار ایرانی در بازار عراق از جمله کربلا، نجف، بغداد و... فروش می‌رود، اما چون بسته‌بندی و شناسه مناسب ندارد مردم از اینکه این میوه مربوط به کجا است، بی اطلاع هستند.

حیدری معتقد است، این امر باعث شده میوه و تره‌بار ایران به راحتی با محصولات سایر کشورها جایگزین شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار