نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند، طی روز‌های ۳۰ بهمن تا دوم اسفند به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر مهرداد پاینده دبیر علمی این کنگره تصریح کرد: نهمین دوره این کنگره با همکاری انجمن پیوند سلولهای بنیادی ایران و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه افتتاحیه کنگره روز 30 بهمن و برنامه سخنرانی و ارائه مقالات در روزهای اول و دوم اسفند ماه برگزار می‌شود که برحسب برنامه ریزی صورت گرفته در روز اول پیرامون نکات کلیدی آموزش به خانواده ها و بیماران کاندید پیوند مغز استخوان، مراقبت های پرستاری در انواع GVHD، اورژانس های پیوند مغز استخوان و نحوه برخورد با آنها و اصول کانترگذاری در بیماران تحت پیوند مغز استخوان توسط اساتید برجسته کشوری سخنرانی خواهد شد.

پاینده تصریح کرد: همچنین رژیم های conditioning، اصول تغذیه در بیماران پیوند مغز استخوان، حمایت های روحی و روانی از خانواده و بیماران تحت پیوند مغز استخوان، اصول مراقبت های پرستاری تخصصی در پیوند مغز استخوان و ارائه راهکارهای مراقبت صحیح از بیماران بخش پیوند مغز استخوان از جمله موضوعاتی است که در روز پایانی کنگره توسط اساتید برجسته ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه متخصصان بالینی، محققان، پزشکان، داروسازان، تکنسین های آزمایشگاه، ایمونولوژیست ها، سرپرستاران، پرستاران و بهداشت حرفه ای می توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت کنند، گفت: شرکت در این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و مهلت ارسال خلاصه مقالات آن تا ۲۳ بهمن ماه می باشد.

پاینده یادآور شد: شرکت کنندگان باید خلاصه مقالات خود را به آدرس Kums2020congress@gmail.com ارسال کنند.

دبیر اجرایی و علمی این کنگره خاطرنشان کرد: همزمان با برپایی این کنگره جشن سی و یکمین سالگرد انجام پیوند سلولهای بنیادی در ایران با حضور پروفسور «اردشیر قوام زاده» پدرِ پیوند مغز استخوان ایران نیز در کرمانشاه برگزار می‌شود.

پاینده یادآور شد: همزمان با برگزاری این جشن در روز دوم اسفند ماه از مستند" سِر عشق " که روایتی از زندگی پروفسور «اردشیر قوام زاده» است، رونمایی می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار