مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان:
مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان گفت: در 9 ماهه امسال 261 پروژه در شهرداری اصفهان تهیه و ابلاغ شده است که سال گذشته این تعداد 132 مورد بود که امسال با جهش 97 درصدی مواجه است.
کد خبر: ۸۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 04 February 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید کورنگ بهشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در نشست چهل و نهم از سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» با اشاره به اینکه سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان نه فقط در مرحله قبل از تکمیل نقشه های طرح های شهری بلکه در حین اجرا هم نمایندگان فنی خود را در پروژه ها دارد تا اصلاحات لازم در زمان اجرا لحاظ شود، اظهار کرد: سازمان طراحی این اقدامات را با مجموعه 50 نفری از کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام می دهد.

وی ادامه داد: در این سازمان یک هیئت مدیره که در راس آن شهردار اصفهان و سه معاون شهرسازی، عمران و حمل و نقل و ترافیک قرار دارند، فعالیت دارد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به بخش های فعال این سازمان اظهار کرد: بخش معماری و طراحی شهری وظیفه طراحی پروژه های فرهنگی و ورزشی را به عهده دارد، در بخش مهندسی ترافیک، طراحی خیابان ها، تقاطع ها و میادین شهری انجام می شود و در بخش عمران و فنی هم نقشه های اجرایی طرح های ترافیکی تهیه می شود.

وی افزود: در بخش برآورد و امور مشاوران هم برآورد ریالی پروژه ها انجام می شود.

کورنگ بهشتی با بیان اینکه در سال 97 بودجه عمرانی شهر اصفهان برای سال آینده 37 درصد افزایش یافت و این روند در سال جاری هم برای بودجه بندی سال 99 ادامه پیدا کرد و بودجه چهار هزار و صد میلیارد تومانی سال 98 شهر به 5 هزار و 900 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در سال آینده بیش از 70 درصد بودجه شهر اصفهان عمرانی است.

* 60 درصد طرح های سازمان طراحی در حوزه حمل و نقل و ترافیک است

وی به سهم هریک از بخش های مختلف شهری از تعداد طرح های تهیه شده اشاره و تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل بیشترین طرح ها تهیه می شود که 60 درصد از کل پروژه های عمرانی را به خود اختصاص می دهد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح های خدمات شهری سال گذشته 16 درصد و امسال 25 درصد از طرح ها و حزوه فرهنگی سال گذشته 9 درصد و امسال 10 درصد از طرح ها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 261 پروژه در شهرداری اصفهان تهیه و ابلاغ شده است، گفت: سال گذشته این تعداد 132 مورد بود که امسال با جهش 97 درصدی مواجه است.

کورنگ بهشتی به پروژه های طراحی شده از سوی این سازمان که در سطح شهر در حال اجراست اشاره کرد و افزود: تقاطع سردار سلیمانی با مساحت 17 هزار مترمربع پل سازی و اعتبار 123 میلیارد تومانی، تقاطع آفتاب با 5 هزار متر پل سازی و 60 میلیارد تومان اعتبار، رینگ حفاظتی، میدان امام علی، مرکز کنترل ترافیک و ... از جمله این طرح هاست.

وی تصریح کرد: همچنین طراحی طرح هایی همچون رینگ حفاظتی، شبستان گلستان شهدا، ادامه خیابان توحید، ساختمان توانمندی سازی بانوان، تقاطع دفاع مقدس، زیرگذر آقاخانی و .... از پروژه های اجرا شده ای است که طراحی آن توسط سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از 261 طرحی که امسال طراحی و ابلاغ شده است، 60 درصد آن مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک است، گفت: برای رینگ چهارم ترافیکی 14 طرح، خیابان ها و اتصالات در سطح شهر 13 طرح، پیاده روسازی شهر 221 مورد، پل های عابر پیاده و مکانیزه 16 مورد، مسیرهای بی آر تی 10 طرح، ساماندهی خیابان ها 16 مورد، پارکینگ ها و ابنیه ساختمانی 6 مورد، پایانه ها 6 مورد و اصلاح هندسی هم 20 مورد طراحی و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از کیلومتر صفر تا 7 رینگ چهارم ترافیکی به صورت کامل طراحی شده است، تصریح کرد: طراحی بخش فرعی این پروژه حدفاصل دولت آباد تا اتوبان فرودگاه اصفهان که ادامه بلوار فرزانگان را شامل می شود هم به طول 6.5 کیلومتر طراحی و در حال اجراست.

* طراحی 20 هزار متر پیاده رو در شهر اصفهان

کورنگ بهشتی به طراحی لوپ های تقاطع باغ رضوان، تعریض سه متری پل شهید ستاری، پایانه های صفه و قدس و میدان شهدای هسته ای، به عنوان دیگر پروژه های طراحی شده در اصفهان اشاره کرد و گفت: 18 مورد طراحی پیاده رو در اصفهان داشته ایم که طول آن به 20 هزار متر می رسد و طی سال 98 و 99 اجرایی می شود.

وی ادامه داد: پایانه صمدیه هم در بزرگراه شهید خرازی در مرحله انتخاب مشاور و تهیه طرح است. یک پایانه دیگر هم در کنار خیابان آیت اله غفاری در شمال شرق اصفهان در حال طراحی است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان به طراحی پروژه های حوزه خدمات شهری هم اشاره کرد و افزود: 9 ایستگاه آتش نشانی، طرح های انتقال پساب و ذخیره در مخزن ها به میزان 4 هزار مترمکعب، بوستان جنگلی روح الامین، بوستان شهرک الهیه و پارک شهری لاله از جمله این طرح هاست.

* طراحی هفت پارک جدید برای شهر اصفهان

وی میزان طراحی پارک ها و بوستان های شهری را به مساحت 150 هزار مترمربع در قالب حدود هفت پارک دانست و گفت: همچنین 9 سرویس بهداشتی برای شهر اصفهان طراحی و برای اجرا ابلاغ شده است.

کورنگ بهشتی اظهار کرد: با توجه به پایین رفتن سه متر از حوزه آبخیز اصفهان و برخوار ضرورت طراحی پروژه های مخزن آب و انتقال پساب در شهر اصفهان وجود دارد.

وی در مورد سرویس بهداشتی میدان امام علی(ع) هم افزود: در طرح کلی این میدان، احداث سرویس بهداشتی در محدوده جلوخان و در طبقات پایین لحاظ شده است اما نیاز به آزادسازی و اجرا دارد. همچنین در طرح این میدان قرار بود در حاشیه پارک سوار احداث یک سرویس بهداشتی هم اجرا شود.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان ادامه داد: سیاست ما در شهرداری تشویق به ساخت پارک سوار به جای پارکینگ است تا زمینه استفاده بیشتری از حمل و نقل عمومی فراهم شود.

* ترافیک مسیر باغ رضوان با رینگ چهارم حل می شود

وی در مورد حل ریشه ای مشکلات ترافیکی شهر اصفهان از جمله در شرق شهر برای خروج از باغ رضوان، گفت: با اجرای طرح رینگ چهارم ترافیکی شهر دیگر لازم نیست خودروهایی که از باغ رضوان خارج می شوند به سمت بلوار ارغوانیه و خیابان جی بیایند بلکه با تقاطع غیرهمسطحی که در این مسیر ساخته می شود، خودروها وارد کمربندی جنوب خواهند شد و دیگر به ترافیک جی برخورد نمی کنند.

کورنگ بهشتی افزود: همچنین شهروندانی که می خواهند از سمت شمال شهر به سوی باغ رضوان بیایند، در سال 99 که هفت کیلومتر از رینگ چهارم احداث شده است، با عبور از تقاطع سردار سلیمانی، ترافیک شهر را دور خواهند زد.

وی به وظایف سازمان طراحی شهرداری برای مناسب سازی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: 16 طرح در این زمینه ابلاغ شده است که مربوط به پارک ها و خیابان های شهر است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان در مورد مناسب سازی ساختمان شهرداری مرکزی برای معلولان هم که مورد پرسش خبرنگاران بود اظهار کرد: ساختمان مرکزی به دلیل میراثی بودن از سوی سازمان میراث فرهنگی برای ساخت رمپ معلولان مورد تایید قرار نگرفت از همین رو یک آسانسور در این ساختمان ویژه معلولان راه اندازی شده است.

* ارجحیت پیاده رو نسبت به خطوط دوچرخه

وی با اشاره به طراحی مسیرهای دوچرخه سوار هم اظهار کرد: در طرح هایی که خط بدنه اجازه دهد، خطوط دوچرخه سوار هم طراحی می شود. اگر سیاست امروز این است که دوچرخه سوار نسبت به سواره حرمت دارد، از نظر ما پیاده هم نسبت به دوچرخه سوار حرمت دارد از همین رو بهترین مکان برای احداث خطوط دوچرخه بین خیابان و فضای سبز است.

کورنگ بهشتی در مورد طرح ساماندهی میدان دروازه دولت که به علت اجرای خطوط مترو تخریب شده است نیز گفت: طرح جدید نسبت به قبل متفاوت تر خواهد بود و هرچند قرار بود طرحی موقت در این مکان احداث شود اما شورای سیاست گذاری تنها با اجرای طرح نهایی موافقت کرد که این طرح اجرایی می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در این زمینه، اجرای سنگ فرش به جای آسفالت در خیابان های اطراف این میدان و در محدوده دروازه دولت، است تا نمایی متناسب با تاریخی بودن این خیابان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار