معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تا قبل از پایان سال مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازایسنا،پیمان زین الدین ، با اشاره به قطع شدن بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی از سال 1394، اظهارکرد: متاسفانه اقداماتی که در چهارسال گذشته برای برقراری مجدد بیمه این هنرمندان انجام گرفت، منتهی به نتیجه نشد.

وی تصریح کرد: اخیرا رایزنی‌هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی با وزارت کار و رفاه اجتماعی برای رفع این مشکل انجام گرفته که طبق پیگیری که از وزارتخانه داشتیم، تا پایان امسال بیمه هنرمندان صنایع دستی تعیین تکلیف می‌شود.

معاون صنایع دستی کرمانشاه افزود: براین اساس، اوایل سال آینده سهمیه هر استان برای بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی مشخص می‌شود و شاهد برقراری دوباره بیمه این هنرمندان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به وجود 18 هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمانشاه، گفت: تا پیش از قطع شدن بیمه هنرمندان 1200 نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

زین‌الدین در ادامه با تاکید براینکه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در یکی دو سال گذشته اقداماتی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی استان انجام داده، افزود: سال گذشته با تفاهم نامه‌ای که با نمایندگی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در کرمانشاه داشتیم، توانستیم تعدادی از هنرمندان صنایع دستی استان را تحت پوشش این بیمه قرار دهیم.

وی بابیان اینکه از سال گذشته تاکنون 1200 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گرفته‌اند، یادآورشد: افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند، بیمه خود را به صورت سالیانه پرداخت می‌کنند و در زمان بازنشستگی هم مستمری خواهند گرفت.

معاون صنایع دستی استان افزود: این افراد می‌توانند بعد از برقراری مجدد بیمه تامین اجتماعی هنرمندان، بیمه خود را به بیمه تامین اجتماعی تغییر دهند و سوابق بیمه روستایی و عشایری هم برای آنها محسوب خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار