شهردار منطقه ۳ تبریز:
شهردار منطقه ۳ تبریز از احداث پروژه روگذر تقاطع ارتش در خیابان آزادی در راستای تسهیل ترافیک شهری، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مصوب بودجه ۹۹ این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 02 February 2020

به گزارش تابناک تبریز، مهندس طالب‌نژاد شهردار منطقه سه تبریز صبح امروز در نشست خبری با تشریح اقدامات منطقه سه تبریز اظهار داشت: منطقه سه تبریز یکی از مناطق با سعت و پرجمعیت تبریز است و بودجه سالجاری منطقه  ۱۷۵ میلیارد بود که ۱۰۲ میلیارد از این رقم مربوط به بودجه عمرانی است و ۸۵ درصد از بودجه سال جاری منطقه تحقق یافته است.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح این منطقه در ایام الله دهه مبارک فجر گفت: چندین پروژه عمرانی جهت افتتاح در دهه فجر امسال آماده شده است که می توان به پارک شهرک شهید تجلایی، خیابان شهریار واقع در انتهای مارالان، سنگفرش خیابان لک لر، ترمیم و بازسازی کانال ایلی سو حد فاصل چهارراه بهشتی تا میدان حکیم نظامی و پارک محله ای خیابان دفاع اشاره کرد.

طالب‌نژاد از آغاز احداث پنج پارک محله ای طی سال جاری خبر داد و افزود: پارک‌های واقع در شهرک تجلایی به مساحت 4هزار و 500متر مربع، پارک محله‌ای خیابان دفاع به مساحت 4هزار و 300متر مربع و پارک ۲ هکتاری یاس در حاشیه اتوبان شهید کسایی که عملیات اجرایی آنها اتمام یافته است.

شهردار منطقه ۳ تبریز ادامه داد: همچنین پارک محله ای صائب به مساحت هزار و 200متر مربع و پارک شهرک طالقانی در بافت کم برخوردار کنار منبع آب در حال اجراست که ۱۲ هزار متر مربع وسعت دارد.

او یادآور شد: سنگفرش خیابان لک لر برای نخستین بار انجام یافته که پیاده راه نیست و خودرو محور است. از جمله پروژه‌هایی که مراسم افتتاحی نداشته ولی شهروندان از آنها بهره مند شده‌اند.

طالب‌نژاد همچنین با اشاره به بازسازی و ترمیم کانال ایلی سو تصریح کرد: با توجه به فرسایش این کانال به مرور زمان از میدان تیر تا چهارراه بهشتی مشکلاتی داشت که بازسازی شد. این پروژه را از بالا تخریب نکرده ایم بلکه از درون کانال ها سیستم‌های جدید بتن ریزی و بازسازی دیواره های بتن در ظاهر دیده نمی شود ولی از باطن اقدامات زیادی انجام یافته است. امسال از چهارراه بهشتی تا حکیم نظامی رسیده است و سال ۹۹ حدفاصل حکیم نظامی تا خیابان لاله انجام می یابد.

شهردار منطقه ۳ تبریز از اجرای ۱۱ هزار تن آسفالت اساسی طی سال جاری در این منطقه خبر داد و افزود: ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی شد و حدود ۱۵ هزار تن لکه گیری در راستای حفاری‌ها و توسعه شبکه فاضلاب بوده است.

طالب‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین پارک «مریم ننه» در خیابان منتظری بیش از یک هکتار وسعت دارد که بیش از ۱۴ میلیارد برای تملک آن اختصاص یافته و در مالکیت ارامنه است. تا پایان سال پروسه تحویل آن به اتمام رسیده و برای سال آتی پارک محله ای خوب احداث می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار