وضعیت آب و هوای استان سمنان؛
بارش برف در شاهرود و میامی و بخشی از دامغان همه‌جا را سفیدپوش کرده است، آسمان شهرستان‌های غربی استان نیز نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده است.
کد خبر: ۸۱۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 02 February 2020

شاهرود و میامی برفی شدند/ بارش در شرق، آفتاب در غرب

به گزارش تابناک سمنان: نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که هم‌زمان با روز یکشنبه سیزدهم بهمن‌ماه ۹۸ آسمان استان سمنان به دو بخش تقسیم‌شده است سامانه کم‌فشار بارشی از شمال و شرق وارد این استان شده و شاهرود و میامی را سپیدپوش کرده است اما در شهرهای غربی پدیده غالب، آسمان نیمه‌ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده است.

شاهرود، دامغان و میامی، مجن، بسطام، کلاته و… در زمره شهرهای برفی استان سمنان هستند و در سمنان، گرمسار و آرادان و… آسمانی نیمه‌ابری رادارند اما فعلاً از بارش‌ها خبری نیست.

بارش در شرق آفتاب در غرب

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که سامانه کم‌فشار بارشی در شرق استان سمنان تا فردا نیز در این منطقه استقرار دارند و از پس‌فردا کم‌کم آسمان بازخواهد شد. در غرب استان سمنان نیز طی روزهای آتی آسمان نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده در ارتفاعات گزارش شده است.

دو ساعتی می‌شود که بارش برف سنگین شاهرود را سپید پوش کرده است دماسنج‌ها عدد صفر را نشان می‌دهند و در شهر رفت و آمدها کند شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود ۹ درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر است همچنین فردا دمای هوا تا سه درجه زیر صفر نیز کاهش پیدا می‌کند.

آسمان سمنان برعکس شاهرود آفتابی است در حالی که ۱۰۰ کیلومتر آن‌سوتر این شهرستان جاده‌های دامغان و شاهرود و میامی از شدت بارش در حال مسدود شدن هستند! بیشینه و کمینه دمای هوا ۹ درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر پیش بینی شده است.

هوا سردتر می‌شود

دمای هوا در دامغان چهار درجه بالای صفر است، سرعت وزش باد ۲۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده و بارش برف در شهر و ارتفاعات ادامه دارد. شرایط تقریباً در میامی نیز یکسان است دمای هوای این شهر هم اکنون سه درجه بالای صفر است اما بارش برف و وزش باد در کالپوش دمای این منطقه را به زیر صفر رسانده است.

مهدی شهر دمای هوای یک درجه بالای صفر را تجربه می‌کند و آسمان نیمه ابری شهمیرزاد سبب روز دمای یک درجه زیر صفر برای این شهر شده است. فعلاً خبری از بارش برف در غرب استان سمنان نیست.

زنجیر چرخ اجباری

در نهایت باید گفت در حالی که شرق استان سپید پوش است شهرستان‌های غربی چون سمنان، گرمسار، مهدی شهر و … فعلاً رنگ بارش‌ها را نمی‌بینند اما آسمان در این شهرستان‌ها نیمه ابری است. از پس فردا کم کم از میزان ابرها در استان به خصوص در شهرهای شرقی کاسته می‌شود و فردا دمای هوا بین یک تا سه درجه سردتر خواهد شد.

از راه‌های استان سمنان نیز خبر می‌رسد هم اکنون هیچ راهی مسدود نیست اما زنجیر چرخ برای تمامی راه‌های مواصلاتی برف‌گیر استان به خصوص محورهای خوش ییلاق، توسکستان، شمال دامغان، کالپوش و… الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار