صد‌ها تظاهرکننده انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های ضد فلسطین ترامپ و معامله قرن در برابر سفارت آمریکا در لندن تظاهرات کرده و آن را «خیانت قرن» نامیدند.
کد خبر: ۸۱۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 02 February 2020

سفارت آمریکا در لندن

به گزارش تابناک سمنان: صد‌ها تظاهرکننده انگلیسی در اعتراض به طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن همزمان با اعتراض جهانی به سیاست‌های ضد فلسطین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در برابر سفارت این کشور در لندن، پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

مسلمانان و مخالفان نظام سرمایه داری و هواداران فلسطین در انگلیس طرحی که ترامپ آن را "توافق قرن" می‌نامد نقشه جدید آمریکا برای تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان و "خیانت قرن" نام نهادند.

به گفته سازمان دهندگان این تظاهرات در لندن، دونالد ترامپ با این طرح ننگین تلاش می‌کند تا سرزمین‌های فلسطینی را به اسرائیلی‌ها واگذار و حاکمیت فلسطینیان را بر زمین‌های خود کم‌تر کند.

شماری از حاضران در این تظاهرات ضد آمریکایی – اسرائیلی، طرح ترامپ را توطئه دولت ورشکسته آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نامیدند و اعلام کردند بدون عدالت، هیچ گاه صلح محقق نخواهد شد. تظاهر کنندگان در شعارهایی، پایان اشغال فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی را خواستار شدند.

سخنرانان در جمع مخالفان نظام سرمایه داری و صهیونیسم در برابر سفارت رژیم آمریکا در لندن گفتند باید به جهان نشان دهیم که مردم فلسطین و حامیان آنان، اجازه نخواهند داد تا ریشه فلسطین نابود شود و از همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان خواستند تا طرح ظالمانه دیگری از اسرائیل و حامیانش را خنثی سازند. تظاهر کنندگان حامی فلسطین امروز در برابر سفارت رژیم آمریکا در لندن، پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌های مخالفت با " توطئه قرن" و ضد ترامپ را با خود حمل می‌کردند.

مجمع فلسطینیان انگلیس، انجمن فلسطین در لندن، اتحادیه دانشجویان فلسطینی در بریتانیا و فدراسیون جوانان فلسطینی در انگلیس، تظاهرات امروز در لندن را سامان دادند و "ائتلاف جنگ را متوقف کنید"، انجمن همدردی با فلسطین، دوستان الاقصی و شورای مسلمانان بریتانیا، از این تظاهرات ضد آمریکایی – اسرائیلی، حمایت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار