در حمله موشکی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد حداقل ۵ کارمند آمریکایی زخمی شدند که حال یک نفر وخیم است.
کد خبر: ۸۱۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 27 January 2020

منطقه سبز بغداد

منطقه سبز بغداد

به گزارش تابناک سمنان: منابع آگاه عراقی اعلام کردند در حمله موشکی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد حداقل ۵ کارمند آمریکایی زخمی شدند که حال یک نفر وخیم است.

شب گذشته (یکشنبه شب) چندین راکت کاتیوشا، به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد، در منطقه سبز این شهر، اصابت کرد.

بر اساس گزارش‌ها دست‌کم ۴ راکت در نزدیکی ساختمان سفارت فرود آمده است. درپی این حملات صدای آژیرهای هشدار در منطقه سبز بغداد به صدا در آمده است.

المیادین نیز گزارش داد منابع امنیتی رسمی عراق حمله با راکت‌های کاتیوشا به منطقه سبز بغداد را تأیید و اعلام کردند این حمله خسارتی در پی نداشته است.

سومریه نیوز هم گزارش داد یک منبع امنیتی اعلام کرده است که یکی از راکت‌های شلیک شده به منطقه سبز، به ساختمان سفارت آمریکا اصابت کرده است.

در همین حال یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرد یک راکت به ساختمان غذاخوری سفارت آمریکا برخورد کرده است. 

همچنین منابع خبری آمریکایی از زخمی شدن چند تن در این حمله راکتی خبر دادند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا و منطقه سبز بغداد اعلام کرد حملات مکرر راکتی علیه سفارت آمریکا در مرکز بغداد پذیرفتنی نیست و رفتاری است که به وجهه عراق آسیب می‌زند و دولت و حاکمیت آن را تضعیف می‌کند.

پیش‌تر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به نیرو‌های امنیتی دستور داد تحقیقات لازم را برای مشخص شدن طرف مسئول در حمله راکتی امشب به منظقه سبز بغداد، پایتخت عراق و سفارت آمریکا در این شهر انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار