پس از دستگیری‌های بسیار و فسادهای مالی متعدد در جمعیت هلال احمر این بار ماجرای برکناری سرپرست سازمان جوانان هلال احمر خبر ساز شد.
کد خبر: ۸۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 27 January 2020
جعفری/
 
به گزارش تابناک سمنان: پس از دستگیری‌های بسیار و فسادهای مالی متعدد در جمعیت هلال احمر این بار خبر «استعفای اجباری برای مسئول یکی از سازمان‌های تابعه هلال احمر» تیتر یک اخبار شد؛ خبری که البته واقعیت ماجرا نبود، اما با این عنوان در رسانه‌های منتقد عملکرد تیم مدیریتی هلال احمر منتشر شد.
 
شامگاه چند روز پیش بود که خبر عزل رضا بامداد، سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر توسط محمودرضا پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر منتشر شد و سریعا پس از آن پیروی، علی حیدری‌نجات را جایگزین بامداد و سکاندار جدید سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کرد.
 
فارغ از اینکه آیا دبیر کل جمعیت هلال احمر می‌تواند در غیاب رئیس این جمعیت مدیر یکی از  سازمان‌های تابعه را تغییر دهد یا خیر؟ بحث‌های حاشیه‌ای پیرامون چرایی عزل این مدیر نقل محافل شده و هنوز مشخص نیست که چرا دبیر کل جمعیت هلال احمر اقدام به عزل سرپرست سازمان جوانان کرده است.

به دلیل آن که استعفا ندادم مرا عزل کردند

رضا بامداد سرپرست سابق سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره چرایی عزل خود توسط دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: نمی‌خواهم درباره این موضوع زیاد صحبت کنم، اما همین را بدانید فشار‌هایی که از درون بدنه هلال احمر برای استعفا به  من وارد شد، مرا مجاب به استعفا نکرد.
 
وی ادامه داد: در شرایط دشواری که کشور با آن مواجه است و بحران سیل سیستان و بلوچستان، اعضای درونی هلال احمر و گروه‌های فشار می‌خواستند که من استعفا دهم، اما من این استعفا را مطابق با شرایط و صلاح کشور نمی‌دانستم و تصمیم گرفتم تا در شرایط بحرانی که اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند و سیلی که سیستان و بلوچستان را گرفته است، استعفا ندهم.
 
بامداد با اشاره به اینکه آیا پیروی حق عزل او را داشته یا خیر اظهار کرد: بنده از این موضوع خبر ندارم و باید از اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر این موضوع را جویا شد، اما بر اساس قانون عزل من توسط دبیر کل جمعیت هلال احمر قانونی نیست.
 
سرپرست سابق سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اینکه عزل بنده قانونی بوده یا خیر باید بررسی و مشخص شود که چرا هنگام انتخابات، رئیس یک سازمان عزل می‌شود، حال اگر عزل بنده بدون دلایل قانونی بوده است، باید درباره آن صحبت شود.
 
البته دبیرکل جمعیت هلال احمر بر این باور است که چون بامداد سرپرست سازمان جوانان بوده است و از آنجایی که وی هنوز حکم ریاست خود را دریافت نکرده بود، می‌تواند او را عزل کند.
 
پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به عزل سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: انتصاب یا عزل موضوعی طبیعی است و آقای بامداد سرپرست سازمان جوانان بود، یعنی مقام ایشان هنوز تثبیت نشده بود.
 
وی ادامه داد: حکم سرپرستی موقت است و می‌توان آن را گرفت و به شخصی دیگر اعطا کرد.
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر در پاسخ به اینکه آیا عزل یکی از رؤسای سازمان‌های تابعه جمعیت هلال احمر در حیطه اختیارات دبیر کل است یا خیر؟ اظهار کرد: بله انجام این کار در حیطه اختیارات دبیرکل است و در ماده ۱۳ اساسنامه جمعیت هلال احمر این موضوع نوشته شده است.
 
پیروی تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که برخی از مسئولیت‌ها از روی دوشمان برداشته شود و عزل یک نفر از جمله این اقدامات است.
 
در حالی که برخی از مسئولان از جمله سرپرست معزول سازمان جوانان جمعیت هلال احمر معتقد است که عزل او بر اساس قانون نبوده، اما صحبت‌های دبیرکل جمعیت هلال احمر و اشاره او به قانون نشان از آن دارد که اقدامی که پیروی انجام داده کاملا منطبق با اساسنامه جمعیت بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار