رییس سازمان شیلات کشور عنوان کرد:
رییس سازمان شیلات کشور عملکرد بخش کشاورزی و شیلات را در این‌ شرایط سخت اقتصادی، درخشان و شایسته برشمرد و گفت: این مهم ماحصل ایجاد بستری بوده که حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، پیش روی ما گشوده‌اند.
کد خبر: ۸۱۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 03 February 2020

نبی‌الله خون‌میرزایی عصر روز گذشته، در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره‌کل شیلات خوزستان که در محل اداره‌کل شیلات خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در ایران و سراسر دنیا رویکرد شیلات از صید و صیادی به سمت آبزی‌پروری‌ تغییر جهت داده است و این رویکرد در شیلات ایران با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: فشار بر ذخایر آبزیان دریایی باید کاهش یابد و از این منابع با ارزش برای نسل آینده صیانت شود.

خون‌میرزایی تصریح کرد: روند شکوفایی و تولید و توسعه آبزی‌پروری که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران قرار گرفته، با شیب مناسبی بیش از میانگین جهانی در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ناعادلانه جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری، با وجود فشارهای اقتصادی، شاهد رشد ۵.۷ درصدی در بخش کشاورزی بوده‌ایم‌ که قابل مقایسه با سایر بخش‌ها نبوده و به عنوان قله‌ای برجسته در بخش کشاورزی خودنمایی می‌کند.

خون‌میرزایی بیان کرد: دستاوردها و عملکرد شیلات کشور در سال گذشته در تمامی بخش‌ها به جز بخش پرورش ماهی در قفس (به علت محدودیت‌های بانکی و مسائل مالی) بالاتر از تکالیف برنامه بوده است.

وی، عملکرد بخش کشاورزی و شیلات را در این‌ شرایط سخت اقتصادی، درخشان و شایسته برشمرد و گفت: این مهم ماحصل ایجاد بستری بوده که حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، پیش روی ما گشوده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: خدمتی که بخش اجرایی در اختیار بهره‌برداران شیلات در حوزه‌های مختلف قرار داده، عمدتا نتیجه عملکرد بخش خصوصی و اتحادیه‌های ذیربط است که در چند سال اخیر ادامه داشته است.

رییس سازمان شیلات کشور تاکید کرد: امیدواریم شاهد انسجام بیش از گذشته در روابط سه بخش پژوهش و تحقیقات، اجرا و بهره‌برداران باشیم.

در ادامه این مراسم فتح‌اله ابوعلی، سرپرست جدید اداره‌کل شیلات خوزستان که پیش از این ریاست نظام‌ مهندسی کشاورزی استان را بر عهده داشته است، اظهار کرد: بخش کشاورزی با توجه به توانمندی‌های داخلی نیازی به بازار خارج از کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید بخش کشاورزی برای مملکت حیاتی است، افزود: ظرفیت استان در زمینه‌های عمومی و شیلات با توجه به آب‌های داخلی استان و تالاب‌ها، بسیار خوب است.

ابوعلی با بیان اینکه تاکنون شیلات خوزستان در بسیاری موارد بالاتر از تعهدات خود عمل کرده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کرده و بر روی افزایش بهره‌وری و ایده‌های نو کار کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار تشکل‌ها و اتحادیه‌های صیادی و آبزی‌پروری، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما ایجاد ارتباط قوی و تعامل سازنده با دستگاه‌های مرتبط مانند محیط زیست، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی، برای انجام اقدامات بهتر است.

به نقل از اداره‌کل شیلات خوزستان، غلامرضا افتخاری نسب، سرپرست پیشین شیلات خوزستان نیز در این مراسم گفت: در طی این مدت مجموعه شیلات در همه بخش‌ها تعامل و همراهی خوبی داشته است.

وی افزود: تمام‌ تلاش‌مان این بوده که در راستای تحقق اهداف سازمان شیلات کشور، شرایط سخت را به خوبی پشت سر گذاریم و برای بهبود عملکرد شیلات خوزستان موفق عمل کنیم‌.

افتخاری‌نسب ضمن تقدیر از تلاش، همدلی و تعامل مجموعه مدیران و کارکنان شیلات خوزستان، افزود: لازم است از تعامل سازنده اتحادیه‌های صیادی و آبزی‌پروری برای همراهی در جهت پیشبرد اهداف سازمان و همچنین از پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور جهت ارائه راهکارهای مناسب تقدیر و تشکر کنم.

افتخاری نسب پیش از این با حفظ سمت، سرپرستی اداره کل شیلات خوزستان را بر عهده داشت و هم اکنون معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل شیلات خوزستان است که در این مراسم از زحمات وی تقدیر و فتح الله ابوعلی نیز به عنوان سرپرست جدید شیلات خوزستان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار