معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آغاز عملیات پاکسازی کامل پارک‌های ساحلی این شهر از عرضه کنندگان قلیان خبر داد و گفت: از این به بعد فضای پارک‌های ساحلی برای عرضه‌کنندگان قلیان ناامن است و جرایم و مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 26 January 2020

علیرضا عالیپور با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان‌ها از سطح جاده‌های ساحلی اهواز است، اظهار کرد: با توجه به انعکاس حضور نامطلوب عرضه‌کنندگان قلیان در پارک‌های ساحلی مراتب به سمع و نظر دادستان، مقامات قضایی و انتظامی رسید و هماهنگی لازم جهت جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان در فضای سبز دو طرف رودخانه کارون انجام شده است.

وی افزود: در این مدت سرشبکه‌های عرضه‌کنندگان قلیان که ۱۲ نفر بودند شناسایی شدند و محل ورود و خروج و آدرس منازل مسکونی آن‌ها با کار تحقیقاتی، شناسایی و ثبت و ضبط شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: این افراد با تشکیل گروه‌های خانوادگی افرادی را به عنوان کارگر در نظر می‌گیرند و با استفاده از سلاح سرد کسانی را که قصد دارند این اماکن را پاک و ایمن نگهدارند، تهدید و کارگرانشان را به صورت روزمزد در پارک‌های ساحلی مستقر و محیط را برای اینگونه اعمال نابهنجار ایمن می‌کنند.

عالیپور بیان کرد: عرضه‌کنندگان قلیان به وسیله خودرو تعداد زیادی صندلی، قلیان، میز و منقل را وارد پارک‌های ساحلی می‌کنند و علاوه بر عرضه قلیان، مواد مخدر سنتی و صنعتی و مشروبات الکلی نیز توزیع می‌کنند.

وی بیان کرد: عرضه‌کنندگان قلیان، تخلفات مختلفی از جمله آسیب رساندن به تجهیزات و اموال شهری، آسیب زدن به درختان و کفپوش دارند. همچنین به صورت غیرمجاز و غیرایمن نسبت به سرقت برق اقدام کرده‌اند و احتمال برق‌گرفتگی کودکان وجود دارد. همچنین با زورگیری، ارعاب و تهدید شهروندان فضا را متعلق به خود می‌دانند و بارها با ایجاد فضای رعب و وحشت باعث آزار شهروندان شدند که همه این موارد جزو جرم‌های این افراد است. معاون دادستان این موارد را احصاء و احکام ویژه‌ای برای این افراد صادر کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: عرضه‌کنندگان قلیان با تعدادی از کارگران شهرداری به نوعی ارتباط نسبی و سببی دارند و از این طریق از اخبار و برنامه‌های شهرداری کاملا مطلع شده و در جریان هستند که این کارگران نیز شناسایی شدند. زمانی که این عرضه‌کنندگان قلیان در دام قانون گرفتار می‌شوند بعضا به حمایت برخی افراد ذی‌نفوذ دلخوش هستند و امیدوارند این افراد ذی‌نفوذ به آن‌ها کمک کنند که با پیش‌بینی‌های دستگاه قضایی و عزمی که در این راستا وجود دارد، قطعا ناامید خواهند شد.

عالیپور گفت: از پنجشنبه شب (سوم بهمن‌ماه) نخستین عملیات پاکسازی پارک‌ها از عرضه‌کنندگان قلیان در قالب طرح‌های ضربتی و به صورت ناگهانی آغاز شد و در این عملیات بالغ بر ۲۰۰ جام قلیان و حدود ۳۰۰ صندلی پلاستیکی جمع‌آوری و دو خودروی وانت توقیف شد. این عملیات تا نوروز ۹۹ استمرار دارد و جاده‌های ساحلی کاملا از عرضه‌کنندگان قلیان پاکسازی خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین برنامه‌هایی داریم تا حفظ و نگهداری پارک‌ها به صورت دائم به ضابطین خاص قضایی سپرده شود و در صورت حضور مجدد این افراد در پارک‌های ساحلی، بدون درنگ نسبت به بازداشت آن‌ها اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: طبق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه، توزیع و اشاعه مواد دخانی جرم مشهود محسوب می‌شود و دستگاه ضابط قضایی به عنوان ضابط عام وظیفه دارد در این زمینه اقدام کند اما عوامل شهرداری به عنوان عوامل اجرایی با حکم ویژه معاونین دادستان زمینه اجرای حکم و بازداشت این افراد توسط پلیس را فراهم خواهند کرد.

عالیپور تاکید کرد: از این به بعد فضای پارک‌های ساحلی برای عرضه‌کنندگان قلیان ناامن است و جرایم و مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار