کرمانشاه_ رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه بر لزوم افزایش گیت‌های مرز خسروی به ۵۰ گیت تاکید کرد.
کد خبر: ۸۱۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، جعفر همتی ظهر در جلسه ستاد اربعین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد به ارائه اقدامات و راهکارهایی جهت حل و فصل مشکلات در مرز خسروی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال اولین سالی بود که زوار از مرز خسروی تردد می‌کردند مشکلاتی وجود داشت که از هم اکنون باید به دنبال رفع آن مشکلات باشیم.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه افزود: بر این اساس اقداماتی را باید از صفر مرزی تا مرز خسروی انجام دهیم از جمله آن اقدامات عریض کردن درب‌های ورود و خروج به میزان ۵۰ متر است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم‌.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما برای سال آینده حداقل گیت ها را از ۲۹ مورد باید به ۵۰ مورد افزایش پیدا کند و این کمترین درخواست برای گیت هاست که باید پایانه‌ها از هم اکنون به فکر این مهم باشند.

همتی تصریح کرد: سال آینده کل آشپزخانه‌ها در خسروی مستقر شوند تا مشکلاتی را که امسال با آن مواجه بودیم نداشته باشیم در این راستا گازکشی مرز خسروی را باید در اولویت قرار دهیم‌.

وی بر احداث سایبان درون محوطه تاکید کرد و بیان داشت: ۲ جاده دسترسی از جمله شیلات که سال گذشته اضطراری از آن استفاده کردیم و برای عبور ماشین آلات سنگین مناسب نبود و دیگری جاده قدیمی کنار کمربندی قصرشیرین وجود دارد که باید از الان جاده‌ای فقط برای امدادی‌ها از جمله ارتش، سپاه، هلال احمر و اورژانس احداث کنیم.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه همچنین بر اصلاح مهندسی میدان امام حسین تاکید کرد و گفت: امسال بسیار با این امر مشکل داشتیم که باید مسئولی برای این کار مشخص شود و کار را هر چه سریع‌تر آغاز کرد.

این مسئول بیان داشت: حداقل ۱۰۰ چشمه دستشویی در خسروی و ۱۰۰ چشمه در قصرشیرین نیاز داریم امسال ۲۰ مورد داشتیم اما جوابگو نبود که این باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: در میدان نصر آباد نیز به ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی ثابت احتیاج داریم که بسیار مورد نیاز است.

همتی افزود: بازسازی و ایجاد پل‌های تنگاب به خسروی از دیگر مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود تا مشکل دسترسی مرتفع شود، همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی به طور جدی پیگیر شد اما کافی نبود و باید این مورد نیز به طور جدی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی گفت: این پارکینگ‌ها باید به ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا کند و از هم اکنون باید نسبت به احداث نماز خانه و سرویس بهداشتی ثابت در آن مکان اقدام شود.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: لازم است منابع طبیعی نسبت به واگذاری زمین به صدا و سیما جهت نصب دکل در مرز خسروی هر چه زودتر اقدام کند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار