رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در این کمیسیون وجود دارد.
کد خبر: ۸۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 18 January 2020

احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی

به گزارش تابناک سمنان: الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی کشورمان در این کمیسیون وجود دارد، گفت: تاکنون ۳ جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی در این کمیسیون تشکیل شده است.

او ادامه داد: فضای کلی کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف ۴ صفر که یک موضوع صرفاً ظاهری بوده و زیربنای اساسی ندارد زیاد موافق نیست، زیرا نمایندگان فکر می‌کنند در این شرایط حذف ۴ صفر و بحث ریال و تومان شدن، تنها موجب گیج کردن مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: حذف ۴ صفر در شرایط کنونی هیچ تأثیری در بحث تورم، اصلاح ساختاری، درآمد ارزی و پایین آمدن قیمت ارز ندارد و لایحه دولت تنها می‌خواهد یک کار ظاهری و تشریفاتی را انجام دهد.

حضرتی با بیان اینکه من با اصل موضوع حذف ۴ صفر موافقم، اما اجرای آن را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانم، گفت: اکنون درآمد‌های ارزی و فروش نفت پایین است و بودجه سال ۹۹ به سختی بسته می‌شود، همچنین ما در مسائل مختلف اشکالاتی داریم، البته با همت ما و قدرت مردم این مسائل در مسیر حل شدن است، اما تا زمان برداشته شدن اثرات تحریم باید صبر کرد و پایه‌های اقتصاد کشور را به سمت اصلاح باید پیش برد اگرچه تا حدودی این موضوع انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار