وزیر بهداشت گفت: هفت میلیارد تومانی به زیرساخت‌های سلامت در سیل استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 15 January 2020

خسارت ۷ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های سلامت در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش تابناک سمنان: دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و بررسی مشکلات مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه با تجاربی که همکاران بنده در سیلاب‌های گسترده بهار امسال در استان‌های مختلف داشتند، زحمت همکاران ما در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، کمتر از قبل شد.

او افزود: اندوخته‌های سیلاب‌های گسترده ابتدای سال باعث شد که قبل از گرفتاری در سیلاب‌ها، موارد پر خطر حوزه سلامت، مدیریت شود. خوشبختانه ۱۶۹ مادر باردار از محل‌های پرخطر توسط اورژانس به محل‌های امن منتقل شدند و تمهیدات بسیار خوبی برای ارسال و ذخیره کردن دارو‌های مورد نیاز در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اتخاذ شده بود.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمت رسانی سه فروند بالگرد اورژانس هوایی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: خوشبختانه حتی یک مورد فوتی در سیل این استان نداشتیم و افراد حادثه دیده نیز به موقع به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

نمکی خاطرنشان کرد: لاشه‌های حیوانات اهلی می‌توانند تبدیل به کانون‌های عفونی شوند که تجربیات سیلاب‌های بهار امسال به ما کمک کرد که این لاشه‌ها توسط صورتجلسه‌های همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی، مورد تایید سازمان دامپزشکی کل کشور، بیمه‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرد تا سرعت جمع آوری و معدوم سازی لاشه‌های حیوانات افزایش یابد و با مخاطرات بیماری‌ها روبرو نباشیم.

او تاکید کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در حوزه دارو و نیروی انسانی و سایر موارد در حوزه سلامت در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان نداریم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بزرگترین خسارتی که می‌توانست در سیل استان سیستان و بلوچستان، همه ما را غصه دار کند، خسارت جانی بود و خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان، ۱۶۹ مادر باردار و تعداد قابل توجهی از جمعیت آسیب پذیر و بیماران قبل از سیل، به محل‌های امن منتقل شدند.

نمکی یادآور شد: در این سفر علاوه بر معاون درمان وزارت بهداشت و همچنین رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نیز برای جبران خسارت‌های وارده به مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارد و برآوردی از خسارت‌ها به زیرساخت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تهیه شده است.

او افزود: نخواهیم گذاشت که خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی و درمانی، تخریب شده باقی بماند و بر اساس برآورد‌ها حدود ۷ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وارد شده که برای بررسی‌های دقیق این خسارت، تیمی از وزارت بهداشت پس از فروکش کردن آب، به این مناطق اعزام می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار