شاپور محمدزاده:
به گزارش تابناک سمنان: شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ۸۰ درصد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی ویژه زنان به‌خصوص زنان روستایی، باهدف ارتقای آگاهی‌های این قشر است.
کد خبر: ۸۱۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 15 January 2020

 

نتیجه تصویری برای شاپور محمدزاده

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی سمنان به میزبانی استانداری، بابیان اینکه ۸۰ درصد از فعالیت‌های نهضت سوادآموزی ویژه زنان و به‌ویژه زنان روستایی است، بیان کرد: طی شش سال گذشته دو میلیون و ۶۰۸ هزار نفر کم‌سواد یا بی‌سواد تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی با اشاره به وضعیت خوب استان سمنان در حوزه سوادآموزی، بیان کرد: استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله تعداد بسیار ناچیزی بی‌سواد دارد که نشان از سطح بالای سواد در آن دارد.

شاپور محمدزاده از ارتقای سوادآموزی در سطح کشور خبر داد و گفت: در بازه زمانی پیش از انقلاب اسلامی و در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله از هر ۱۰۰ روستایی ۷۹ نفر بی‌سواد بودند درحالی‌که این عدد در سرشماری سال ۹۵ به مرز ۹۰ درصد باسوادی رسیده است.

محمد زاده داشتن یک بی‌سواد را نیز زیاد دانست و تأکید کرد: نهضت سوادآموزی ۷۰ درصد از اعتبارات طرح شتاب سنجی سوادآموزی در شهرستان‌های میامی و آرادان را تأمین خواهد کرد.

در این جلسه همچنین استاندار سمنان نیز در این نشست اعلام آمادگی کرد که برای جذب ۳۰ درصد باقی مانده اعتبارات طرح شتاب بخشی سوادآموزی استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار