انتخابات مجلس یازدهم؛
در فاصله زمانی یک ماه و نیم به انتخابات مجلس یازدهم، در واپسین ساعات شب گذشته، سخنگوی شورای نگهبان از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبر داد. موضوعی که حکایت از تائید صلاحیت برخی افراد و رد صلاحیت تعدادی دیگر دارند که نام های آشنایی از نمایندگان فعلی، سابق و چهره های سیاسی هم بعضا در آن به چشم می خورد...
کد خبر: ۸۱۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 12 January 2020
به گزارش تابناک سمنان: یک ماه دیگر تا اعلام نهایی اسامی کاندیداهای مجلس یازدهم به وزارت کشور زمان باقی است. امروز مراتب تأیید یا ردصلاحیت داوطلبان توسط به آنها اعلام خواهد شد و تا 11 بهمن به شکایات افرادی که به عدم تائید صلاحیت شان معترض هستند رسیدگی خواهد شد و 22 بهمن ماه موعد اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، در فاصله زمانی یک ماه و نیم به انتخابات مجلس یازدهم، در واپسین ساعات شب گذشته، سخنگوی شورای نگهبان از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبر داد. موضوعی که حکایت از تائید صلاحیت برخی افراد و رد صلاحیت تعدادی دیگر دارند که نام های آشنایی از نمایندگان فعلی، سابق و چهره های سیاسی هم بعضا در آن به چشم می خورد.

کار بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان تمام شد/ کدام چهره‌ها تائید و چه‌کسانی ردصلاحیت شده‌اند؟!

‏«عباسعلی کدخدایی» در توییتی نوشت: «در ساعات پایانی شنبه ۲۱ دی‌ماه با تلاش شبانه‌روزی اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات در استان‌ها، کار بررسی صلاحیت‌ داوطلبان پایان یافت. اگر چه زمان بررسی بسیار کم و تعداد پرونده‌ها بسیار زیاد بود اما تلاش شد هیچ پرونده‌ای در این فرصت محدود، بررسی‌نشده باقی نماند.»

شورای نگهبان نحوه اعتراضات را مشخص کرد

صبح امروز هم شورای نگهبان طی اطلاعیه ای در مورد نامزدهای احراز صلاحیت نشده اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

متن اطلاعیه شورای نگهبان به شرح زیر است: «به اطلاع آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است می‌رساند:بر اساس تبصرهای ۲، ۳ و ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی آن، داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ الی ۹۸/۱۰/۲۶ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه و یا در تهران به نشانی بزرگراه بسیج، بلوار هجرت، مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.

کدام چهره‌های شاخص تایید و چه کسانی رد صلاحیت شدند؟

برخی رسانه ها هم با انتشار خبرهایی نسبت به معرفی برخی افرادی که صلاحیت شان تائید و یا رد شده مطالبی نوشته و نام هایی را مطرح کرده اند . در این خبرها آمده است که نظر هیات های نظارت استانی شورای نگهبان درباره تایید، عدم تایید و یا عدم احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از شب گذشته (شنبه) از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام شده است.

در بین چهره‌های شاخص سیاسی از میان تایید صلاحیت‌ شده‌ها نام افرادی همچون سید مصطفی میرسلیم، مرتضی آقا تهرانی، مجید انصاری، مسعود پزشکیان، الهام امین‌زاده، عبدالحسین روح الامینی، علی صوفی، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، احمد مازنی، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، ابوالفضل سروش، علیرضا رحیمی، محمدباقر قالیباف، الیاس نادران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی ذوالنوری، علیرضا محجوب، سکینه الماسی و الهه راستگو به چشم می‌خورد. همچنین گفته می‌شود «محمود صادقی» نماینده تهران که روز گذشته اخباری در مورد ردصلاحیت احتمالی او منتشر شده بود، جزو تائید صلاحیت شدگان است.

همچنین پیگیری‌های خبرنگاران حکایت از این دارد که علی مطهری به دلیل عدم التزام به اسلام و نظام، بهروز نعمتی، سیدحسین نقوی حسینی، محمدعلی پورمختار، محسن کوهکن، نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب، الیاس حضرتی، حمیده‌زرآبادی و محمدرضا تابش، روح الله بیگی نماینده دور نهم میاندوآب و پیام برازجانی دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شده‌اند. «بهروز نعمتی» در خصوص ردصلاحیتش برای انتخابات مجلس یازدهم به خبرنگار «تابناک» گفت: خودم خبری ندارم که ردصلاحیت شده ام، این چیزی است که برخی رسانه ها نوشته اند. محمد دامادی نماینده ساری در مجلس دهم نیز از رد صلاحیت خود خبر داد.

همچنین فاطمه راکعی، حمیده عدالت، صدیقه شکوری راد و شهیندخت مولاوردی رد صلاحیت شده اند. جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس به دلیل آنچه عدم التزام به اسلام عنوان شده رد صلاحیت شده است. منصور مرادی نماینده قروه و معصومه آقاپور نماینده شبستر نیز از دیگر نمایندگانی بودند که رد صلاحیت شده‌اند. احمد همتی نماینده سمنان نیز از رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت در انتخابات خبر داد. ابوالفضل موسوی نماینده یزد و محمد بیرانوند نماینده خرم آباد از دیگر نمایندگانی بودند که از رد صلاحیت خود خبر دادند. محمد فیضی نماینده مردم اردبیل نیز گفت که با استناد به بند مربوط به عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شده است. مسعود رضایی نماینده مردم شیراز هم از رد صلاحیت خود خبر داد.

حمید رسایی از چهره‌های اصولگرایی بود که تاکید کرد: هنوز هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت دریافت نکرده است. هادی غفاری تنها کاندیدای مجمع نیروهای خط امام نیز پیش از ظهر امروز اعلام کرد که هنوز پیامکی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت دریافت نکرده است. سیدحسین نقوی حسینی هم گفت که علی رغم انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی چنین چیزی به او ابلاغ نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار