با موافقت شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفت؛
شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی گویا بر چهره شهرهای استان سمنان نیز تاثیر گذاشته است بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهرهای این استان برخی معابر به نام این شهید نامگذاری شدند.
کد خبر: ۸۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 08 January 2020

نام شهید سلیمانی بر معابر استان سمنان/تاثیر حاج قاسم برچهره شهرها

به گزارش تابناک سمنان: پرواز ملکوتی سردار سلیمانی و یاران باوفایش که از آن‌ها به عنوان شهدای مقاومت نام برده می‌شود علاوه بر دل‌های مردم مسلمان منطقه به خصوص هموطنانمان در ایران اسلامی و مردم استان سمنان، بر چهره شهرهایمان نیز تأثیر گذاشته است.

طی روزهای اخیر با تصمیم شورای شهر دامغان بلوار حدفاصل میدان ساعت تا میدان دانشجو شهر دامغان به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد و همچنین میدان ساعت دامغان نیز پس از انجام تغییراتی به نام سردار سلیمانی مزین و سردیس سردار دل‌ها طی آینده نزدیک در این مکان نصب می‌شود.

سمنان و شاهرود به یاد سردار سلیمانی

در دیگر شهرهای استان سمنان نیز این روند ادامه دارد برای مثال با تصمیم شورای اسلامی شهر سمنان بلوار حدفاصل میدان امام رضا (ع) تا میدان استاندارد به نام بلوار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد و همچنین فرودگاه شهر سمنان نیز به نام این سردار نام گرفت. همچنین به طور غیر رسمی کمپینی برای نامگذاری فرودگاه سمنان به نام شهید سلیمانی گشایش یافته است.

در شاهرود نیز بلوار بین میدان آزادی تا میدان امام رضا (ع) شاهرود به نام شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد و همچنین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در حال ساخت این شهر نیز نام سردار را به خود گرفت.

بلوار ورودی غربی (بلوار انقلاب گرمسار حدفاصل پل ورودی غربی راه‌آهن تا میدان انقلاب) مزین به نام سپهبد قاسم سلیمانی شد و روز گذشته میدان ایثارگران ورودی شهر آرادان نیز به نام سردار قاسم سلیمانی تغییر نام پیدا کرد.

ارادت مردم استان سمنان به سردار دل‌ها

این نشان می‌دهد که سردار سلیمانی چه جایگاهی در بین مردم متدین و خداجوی استان سمنان، دیار سه هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس دارد. در این اثنی همچنین از میامی نیز خبر می‌رسد، سردیس سردار قاسم سلیمانی در میدان بسیج به عنوان میدان اصلی شهر نصب خواهد شد.

در سرخه نیز قرار است با مشورت سپاه و شورای شهر میدان غربی ورودی شهر به نام سردار دل‌ها نام‌گذاری شود از سوی دیگر بلوار ورودی شهر کلاته خیج شاهرود نیز نام سردار قاسم سلیمانی را به خود گرفت.

این نامگذاری‌ها در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت سطح استان سمنان نیز در حال انجام است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار