فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: درحوادث طبیعی اخیر که در شهرستان رخ داد با پرداخت تسهیلات و اقداماتی که برای مقاوم سازی صورت گرفت بخش قابل توجهی از این خسارت ها جبران شده است .
کد خبر: ۸۱۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 07 January 2020

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه  محمدناصر معصومی زاده درنشست کارگروه بیمه روستاییان و عشایر اظهار کرد: درحوادث طبیعی اخیر که در شهرستان رخ داد با پرداخت تسهیلات و اقداماتی که برای مقاوم سازی صورت گرفت بخش قابل توجهی از این خسارت ها جبران شد.

وی افزود:به دلیل اینکه بیشترین قشر ضعیف جامعه شامل روستاییان میشود در صورت رخ دادن حوادث توان جبران خسارت را ندارند بیمه روستاییان و عشایر میتواند کمک قابل توجهی برای آنها باشد.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: روستاییان می توانند توسط صندوق بیمه روستاییان و عشایر اموال منقول و غیر منقول خود را بیمه و بخشداران و دهیاری ها موظف اند اطلاعات کامل در مورد بیمه روستایی رابه مردم ارائه دهند.

در ادامه سجاد طاهری مدیرت صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان خاطر نشان کرد: صندوق بیمه روستا و عشایر ۶۰ درصد از مشمولان بیمه را در استان پوشش داده و ۶۳۱۶ خانوار در شهرستان تحت پوشش این بیمه و ۲۵۰ خانوار به صورت ماهیانه مستعمره بگیر هستند.

وی خاطر نشان کرد : شهرستان سنقروکلیایی از لحاظ تعداد رتبه سوم از بین شهرستان های استان را دارند.

طاهری با اشاره به فواید این بیمه برای افراد کهن سال ، ازکار افتاده و خانواده متوفی گفت : این بیمه در زمان بحران معیشتی و اقتصادی کمک زیادی به روستاییان و عشایر میکند مهم ترین ویژگی آن برای روستاییان این است که آنان ۳۰ درصد از حق بیمه سالیانه را پرداخت  و  ۷۰ درصد را نیز دولت پرداخت می کند، در حالی که این شرایط برای دیگر بیمه های دولتی این گونه نیست.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر در پایان تاکید کرد: در کشور ۱۷ صندوق بیمه داریم که از این تعداد ۴ صندوق دولتی هستند که بیمه ی روستاییان و عشایر جزء بیمه های دولتی و تحت حمایت دولت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار