سازمان هواشناسی اعلام کرد؛
براساس آخرین نقشه های هواشناسی امروز در نوار شرقی کشور بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.
کد خبر: ۸۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 01 January 2020

وضعیت هوا در ۱۱ دی/نوار شرقی کشور بارانی است

به گزارش تابناک سمنان: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی باران و برف و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین در غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز پنج شنبه در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی همراه وزش باد تداوم داشته و در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران رخ خواهد داد. روز جمعه بارش در غرب سواحل دریای خزر تقویت شده و از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. در این روز افزایش غلظت آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک دور از انتظار نیست.

روز شنبه علاوه بر تقویت فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود. شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویر احمد، دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل به صورت برف است.

 

روز یکشنبه این سامانه در کل کشور فعال است و شدت بارش در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی خواهد بود. روز دوشنبه این سامانه در نوار شرقی کشور فعال بوده و بتدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار