علی اصغر جلالی:
به گزارش تابناک سمنان: علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات بیوژیک طیف وسیعی از عملیات اجرایی را شامل می‌شود که در عرصه‌های طبیعی به اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۸۱۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 31 December 2019

نتیجه تصویری برای مراتع جنگلکاری سمنان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: فصل پاییز بهترین زمان برای شروع پروژه‌های بیولوژیک نظیرکپه کاری، بذر پاشی، بوته کاری، جنگل کاری است و افزایش سطح پوشش جنگل‌ها ومراتع استان واحیاء آن‌ها به روش‌های مختلف همواره یکی از برنامه‌های مهم معاونت فنی بوده، که این برنامه برای سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

علی اصغر جلالی با بیان اینکه عملیات بیوژیک طیف وسیعی از عملیات اجرایی را شامل می‌شود که در عرصه‌های طبیعی به اجرا در می‌آید گفت: این عملیات، چون با موجود زنده سروکار دارد نیاز به دانش ومدیریت خاص خود برای موفقیت دارد که از آن جمله می‌توان به حفاظت و قرق حین و بعد از اجرای عملیات اشاره کرد.

جلالی در ادامه بیان کرد: عملیات بیولوژیک در استان سمنان به روش‌های نهالکاری با گونه‌های مقاوم، کپه کاری، بذرپاشی، بذر کاری، تبدیل دیمزار‌های کم بازده و کنترل فارو به همراه بذر پاشی وقرق صورت می‌پذیرد و در حال حاضر حیات اکولوژی در بخشی از مراتع وجنگل‌های استان که در آن‌ها عملیات بیولوژیک انجام شده است در حال جریان است. سطوح در دست اجرا شامل کپه کاری وبذر پاشی در سطح ۲۳۰۰ هکتار، بذر کاری وجنگلکاری ۲۸۳ هکتار، کنتورفارو ۱۰۰ هکتار وتبدیل دیمزا در سطح ۱۸ هکتار بوده که تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  در پایان بیان کرد: درسال جاری همه بخش‌ها اعتبارات نسبتاخوبی از صندوق توسعه ملی مصوب شده وبا تخصیص اعتبار شاهد اجرای پروژه‌های خوبی در سطح استان باشیم. اجرای اینگونه پروژه‌ها برای حفاظت خاک، افزایش پوشش گیاهی وحتی چرخش سالم زندگی در شهر‌ها و روستا‌های استان بسیار ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار