امام جمعه اراک:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی پشتیبانی وحمایت قاطع از ولایت فقیه ضروری است.
کد خبر: ۸۰۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 27 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درخطبه های نمازجمعه اراک ، اقتدار وعظمت ایران اسلامی را مرهون وجود مرجعیت، امام راحل ومقام معظم رهبری به عنوان نائب برحق امام زمان(عج) برشمرد وافزود: تبعیت ملت از اسلام، مرجعیت و فقاهت، اساس انقلاب است و تمام برنامه‌ریزی‌های کشور باید حول محور این موضوع مهم تدوین و اجرایی شود.
وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولان و کارگزاران نظام باید بیش از پیش در حفظ وحدت و یکپارچگی ملی زیر سایه ولایت مطلقه فقیه بکوشند یادآورشد: ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی این روز، تمام نقشه‌های شوم‌دشمنان را نقش برآب کرد و یکبار دیگر به جهانیان نشان دادکه همواره گوش به فرمان ولی فقیه است و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان هرگز تسلیم نمی‌شود.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اتفاقات سال ۸۸ از سوی برخی نیروی‌های روشنفکر برنامه‌ریزی شده بود، افزود: مقوله روشنفکری به تعبیر مقام معظم رهبری از ابتدا به شکلی غلط در کشور نهادینه شده است و مردم باید تنها در مسیر اسلام فقاهت حرکت کنند.
وی در بخشی دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۵۰ درصد آلودگی هوا به دلیل تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها است گفت: مدیریت این مهم به مشارکت آحاد جامعه بستگی دارد.
وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی، سرمایه‌گذاری در گسترش خطوط ریلی درون و برون شهری و استانداردسازی خودروهای تولید داخل از دیگر عوامل کاهش آلودگی هوا است اظهارداشت:این مهم باید مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گیرد.
امام جمعه اراک، حفظ هوا، آب و زمین پاک را از آموزه‌های دینی ذکر کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهرها باید به جای بازی‌های سیاسی به فکر مدیریت صحیح باشد و در زمینه ی جلوگیری از آلوده‌سازی سفره‌های زیرزمینی کوشش کنند.
وی با بیان اینکه جانمایی صنایعی مانند پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه شازند نیز غیر اصولی است گفت: این صنایع آلاینده باید به جای غرب، در شرق شهر اراک راه‌اندازی می‌شدند.
وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند اکنون روزانه بیش از ۸۰۰ تن گوگرد را به بنزین یورو چهار تبدیل کرده و میزان تولید مازوت این واحد کمتر از ۹ درصد است افزود: این درحالی است که تولید مازوت پالایشگاه‌های کشور ۳۲ درصد است که این مهم نشان از حساسیت این واحد پالایشگاهی به هوای پاک استان دارد.
وی در خطبه اول نماز جمعه ، تقوای الهی را اساس اسلام ذکر کردو گفت: افراد با تقوا در صورتی که شایستگی لازم را در خود نمی‌بینند از پذیرش مسوولیت‌در جامعه پرهیز می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار